Gå til innhold

Hvordan ta opp film fra video kamera til ekstern harddisk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som kan hjelpe meg ? Jeg vil ta opp video fra et videokamera over til eksern hardissk eller til en dvd opptaker. Hvordan gjør jeg dette? Hva trenger jeg av utstyr ?

Er det en grunn til at du må ta opp direkte til harddisk og ikke til minnekortet på kameraet? Er det fordi du skal ta opp lange sekvenser på over 6 timer?

 

Hvis du skal ta direkte opp på disk må du ha et HDV-kamera og koble dette til PCen. Du tar da opp direkte på PCen i stedet for på MiniDV-kassetten.

 

Edit: Mulig jeg misforstår nå. Har du allerede opptak du ønsker å overføre til PCen? Hva heter kameraet du har?

Endret av bb79
Lenke til kommentar

Det er jo verdt et forsøk. Du har (eller må få tak i) en kabel som ser slik ut:

post-160721-0-69714600-1307362256_thumb.jpg

 

Den gule pluggen er bildet/video. Den hvite og røde er lyd. Disse kan plugges i opptakeren din. Hvis du ikke får bilde eller lyd så kan det hende du har plugget disse feil.

Lenke til kommentar

Kjøp en TerraTec Grabby og koble den rett i PC'n. Der får du med redigering software så du kan klippe sammen alle bitene du ønsker å bruke til en sammenhengende video.

 

Letteste og billigste løsningen som finnes.

 

 

 

 

Hvis du kjøper den; Husk å gå til TerraTec sin webside og last ned siste versjon av den medfølgenede Magix Movie software som følger med. http://www.terratec.net/en/drivers-and-support.html

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...