Gå til innhold

HMK Garden 2011/2012


Gahl

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg skal visstnok i tjeneste fra 3. Oktober av.

Noen som har noe nyttig info her? Hadde gjordt seg med litt info angående hva som er praktisk og ta med seg til rekrutten og evt. hva som skal til for å komme inn i diverse deler av gardens kompanier (Har planer om å søke meg inn i Drillkompaniet, siden eg har erfaring som musiker fra før).

 

Lurer også på kor mye fritid eg kan forvente meg å få, og om det er noen andre fra forumet som skal inn i Garden i samme tidsperiode?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I rekrutten er det svært lite fritid, men etter rekrutten er det som regel fra kl 06:00 til 16:00(om dere er flinke. ellers kan det gå helt til kl 21:00 på kvelden)

 

vet ikke helt åssen det er for drilltroppen. men for 4.kp i fjor var det sånn iallefall.

 

--

 

også kan jeg anbefale og ta med insane bra støvtørkere(mikrofiberkluter) nice på lister rundt om i rommet. kan spare deg for et par vask/støvtørking i uka. minst. :D

Endret av probin
Lenke til kommentar

Vel, hvis du har planer om å søke deg inn i KP3 (drill og musikk) må du vite at du kommer til å få SVÆRT lite soldatutdanning, veit egentlig ikke om du kan kalle disse soldater en gang.

Underholdning er det de driver med, kun slo og atter slo.

Men uansett, skal du søke deg inn i musikktroppen må du ha audition, usikker på åssen det fungerer.

Når det gjelder drilltroppen (som driver med eksersis og ikke musikk) må du være i god fysisk form.

Lenke til kommentar

Nice! Da er føler eg meg litt mindre alene :-D

Kor reiser du fra?

 

Reiser fra Stavanger, enn du? :D

Begynt å trene til opptaket?

 

Vel, hvis du har planer om å søke deg inn i KP3 (drill og musikk) må du vite at du kommer til å få SVÆRT lite soldatutdanning, veit egentlig ikke om du kan kalle disse soldater en gang.

Underholdning er det de driver med, kun slo og atter slo.

Men uansett, skal du søke deg inn i musikktroppen må du ha audition, usikker på åssen det fungerer.

Når det gjelder drilltroppen (som driver med eksersis og ikke musikk) må du være i god fysisk form.

 

KP3 drill har fortsatt en rekrutt hvor man får basic soldattrening, enig med at drilltroppen gjerne ikke er de mest trente innen sibo og infanteritrening, men soldater er dem for det om.

Lenke til kommentar

De har vel egentlig ikke det. Vanlig rekrutt med basic soldattrening er på to og en halv måned i HMKG.

Dette har ikke drill/musikk tid til, så de har gjerne 2 uker hvor de skyter 10 skudd med våpenet sitt, lærer seg sanitet (i og med at det er krav til det i førstegangstjeneste for alle) og en feltdag.

Vil nok desverre påstå at de ikke er soldater, i krig vil musikk troppen ikke gjøre noe i det hele tatt, og drill troppen vil stå vakt på huseby leir.

De går kanskje i grønt, men hvis du ser soldater som personer som er i stand til å drive krigsføring er de ift dette ikke soldater.

Tinnsoldater derimot.

Lenke til kommentar

Vanlige vaktgardister kan knappest kalles stridsdyktige soldater, drillgardistene er sivilister i grønt som utelukkende driver med slo og vask. De har dog noe av det værste/strengeste befalet, skjønner virkelig ikke at folk søker seg dit, men de som er i drill ser faktisk ut til å trives. Forøvrig gjennomfører ikke drill gardistene rekrutten på Terningmoen, en bekjent av meg ble sendt til huseby etter 4 dager, han rakk vel ikke stort sett annet enn å ta ut PBU og litt adming før han stakk.

Lenke til kommentar

Vel, sånn ca i midten av rekrutt perioden har du mulighet til å søke på en rekke stillinger innenfor stab i KP4 (som dere tar over for), mekaniker, sjåfør og stab stillinger i KP5.

 

Dere får nok en del info når de kommer til dere og da er det bare å legge inn en søknad og gjøre det bra på intervjuet.

Hvis du har lyst på en chill og kul tjeneste burde du søke deg inn i logistikktroppen eller vedlikeholdstroppen i KP5.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nice! Da er føler eg meg litt mindre alene :-D

Kor reiser du fra?

 

Reiser fra Stavanger, enn du? :D

Begynt å trene til opptaket?

 

Vel, hvis du har planer om å søke deg inn i KP3 (drill og musikk) må du vite at du kommer til å få SVÆRT lite soldatutdanning, veit egentlig ikke om du kan kalle disse soldater en gang.

Underholdning er det de driver med, kun slo og atter slo.

Men uansett, skal du søke deg inn i musikktroppen må du ha audition, usikker på åssen det fungerer.

Når det gjelder drilltroppen (som driver med eksersis og ikke musikk) må du være i god fysisk form.

 

KP3 drill har fortsatt en rekrutt hvor man får basic soldattrening, enig med at drilltroppen gjerne ikke er de mest trente innen sibo og infanteritrening, men soldater er dem for det om.

 

Drillgardister er IKKE soldater. De stikker etter et par uker fra Terningmoen/rekrutten. De har kun 1 kanskje 2 skytedager. IKKE noe annet.

 

Hilsen Gardist Forvik, KP1, Jegertropp ATM..

Lenke til kommentar

Jeg er også innkalt til garden fra oktober.

 

Kan noen forklare meg litt om hva man kan søke seg inn på, forskjeller og hvordan man da går frem?

 

Kom deg inn i Jegertropp. Får noe ut av din førsteganstjeneste.

Kompani 1, 2 og 4 er vanlige vaktkompanier som alle har en jegertropp (Tropp 4)

 

Overleve i skogen, sove mye ute, bære tung sekk, gå langt, skyte mye = God stemning!

 

Mvh

Gardist Forvik, KP1 jeger.

Lenke til kommentar

Søk deg til Drilltroppen og du får en tjeneste andre Vaktgardister bare kan drømme om! får reist rundt i Norge og Verden! + at du får en hel tropp bestående av bare "voksene" og spennende folk! er et sammhold som det ikke finnes i noen andre tropper!

 

Om du vil søke til Kp3 Drill så er det viktig med Myye motivasjon og god holdning! ingen unnasluntrere hører hjemme i Drill!

 

om dere vil få et år helt utenom det vanlige! så anbefaler jeg at du søker!

 

Jeg skal være med å trene opp dere som kommer inn i oktober! So bring your game face!

 

SÅ kanskje vi sees i oktober!

 

mvh Drillgardist B 2011.

Lenke til kommentar

Søk deg til Drilltroppen og du får en tjeneste andre Vaktgardister bare kan drømme om! får reist rundt i Norge og Verden! + at du får en hel tropp bestående av bare "voksene" og spennende folk! er et sammhold som det ikke finnes i noen andre tropper!

 

Om du vil søke til Kp3 Drill så er det viktig med Myye motivasjon og god holdning! ingen unnasluntrere hører hjemme i Drill!

 

om dere vil få et år helt utenom det vanlige! så anbefaler jeg at du søker!

 

Jeg skal være med å trene opp dere som kommer inn i oktober! So bring your game face!

 

SÅ kanskje vi sees i oktober!

 

mvh Drillgardist B 2011.

 

kanskje?

Vi SEES i oktober! :)

Lenke til kommentar

Søk deg til Drilltroppen og du får en tjeneste andre Vaktgardister bare kan drømme om! får reist rundt i Norge og Verden! + at du får en hel tropp bestående av bare "voksene" og spennende folk! er et sammhold som det ikke finnes i noen andre tropper!

 

Om du vil søke til Kp3 Drill så er det viktig med Myye motivasjon og god holdning! ingen unnasluntrere hører hjemme i Drill!

 

om dere vil få et år helt utenom det vanlige! så anbefaler jeg at du søker!

 

Jeg skal være med å trene opp dere som kommer inn i oktober! So bring your game face!

 

SÅ kanskje vi sees i oktober!

 

mvh Drillgardist B 2011.

 

kanskje?

Vi SEES i oktober! :)

 

Du kommer til å angre på ditt valg..

 

Intet menneske er skapt for å ha flere tusen timer med SLO.

 

Goood Luck! Du vil komme til å trenge det.

Lenke til kommentar

Søk deg til Drilltroppen og du får en tjeneste andre Vaktgardister bare kan drømme om! får reist rundt i Norge og Verden! + at du får en hel tropp bestående av bare "voksene" og spennende folk! er et sammhold som det ikke finnes i noen andre tropper!

 

Om du vil søke til Kp3 Drill så er det viktig med Myye motivasjon og god holdning! ingen unnasluntrere hører hjemme i Drill!

 

om dere vil få et år helt utenom det vanlige! så anbefaler jeg at du søker!

 

Jeg skal være med å trene opp dere som kommer inn i oktober! So bring your game face!

 

SÅ kanskje vi sees i oktober!

 

mvh Drillgardist B 2011.

 

kanskje?

Vi SEES i oktober! :)

 

Du kommer til å angre på ditt valg..

 

Intet menneske er skapt for å ha flere tusen timer med SLO.

 

Goood Luck! Du vil komme til å trenge det.

 

Opportunity is often passed up because it is disguised as hard work.

 

Jeg er 110% sikker på at ja, jeg kommer til å spørre meg selv to ganger om hvorfor jeg gidder, når jeg ligger på gulvet og vasker listene under sengen for å ikke få omvask, og hvorfor jeg gidder å stå ute i flere timer i alt slags vær og øve på å gjøre noe så menneskeskapt som å gå eller vende mot venstre, eller det å sitte oppe flere timer etter endt tjeneste og spitte sko som jeg uansett kommer til å grise til.

Det har vært så mange som har ledd og vist sin tvil mot mitt valg, og sagt at det der kommer du aldri til å greie, men jeg lærte noe da jeg var mindre; the greatest pleasure in life is doing what people say you cannot do.

 

Man imposes his own limitations, don't set any.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Søk deg til Drilltroppen og du får en tjeneste andre Vaktgardister bare kan drømme om! får reist rundt i Norge og Verden! + at du får en hel tropp bestående av bare "voksene" og spennende folk! er et sammhold som det ikke finnes i noen andre tropper!

 

Om du vil søke til Kp3 Drill så er det viktig med Myye motivasjon og god holdning! ingen unnasluntrere hører hjemme i Drill!

 

om dere vil få et år helt utenom det vanlige! så anbefaler jeg at du søker!

 

Jeg skal være med å trene opp dere som kommer inn i oktober! So bring your game face!

 

SÅ kanskje vi sees i oktober!

 

mvh Drillgardist B 2011.

 

kanskje?

Vi SEES i oktober! :)

 

Du kommer til å angre på ditt valg..

 

Intet menneske er skapt for å ha flere tusen timer med SLO.

 

Goood Luck! Du vil komme til å trenge det.

 

 

Ja! det var fryktelig kjedelig å masjere nedover karl johan på 17.mai og opptre foran 15000 i sverige, angret meg VELDIG DA må jeg si : P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...