Gå til innhold

Hvilken receiver til Jamo S 608 HCS3 HGB?


Anbefalte innlegg

Hei folkens,

 

Jeg skal flytte inn i min første leilighet! Da trenger man jo godlyd og kos i stuen. Stuen er ca. 25 kvadrat, og jeg skal kjøpe et anlegg for musikk/film.

 

Hørte at Jamo S 608 HCS3 HGB skal være god knall! Så jeg tenkte å gå for den. (Med mindre dere har innvendinger..? Surround vs stereo for musikk??)

 

Men jeg trenger en receiver! Jeg har fryktelig lite peiling, og synes det er mange forvirrende begreper. Har jo ikke behov for de heftigste 7.1-greiene med 11 HDMI-kontakter og alt mulig rart.. jeg skal bare koble på TV og PC!

 

Så spørsmålet er hva dere vil anbefale. Finner man noe til rundt 3000? Noen som har kommet over noe bra på Finn..? (Bor i Drammensområdet)

 

Mange takk for hjelpen! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, da blir det vel en 767 da! :)

 

Noen som kan fortelle meg hva slags ledninger jeg trenger til disse høyttalerne forresten? Følger det med ledninger i det hele tatt? Hvis ikke, hvor kan man kjøpe det? Ser at Clas Ohlson har en del å velge mellom. Noen som har erfaringer med dem? Kjipt å kompromittere lyden med dårlige ledninger!

 

(Kanskje jeg burde spørre om dette i en annen tråd..)

Endret av Fjonisen
Lenke til kommentar

OK, det høres bra ut! :) Da har jeg bestilt høyttalere + forsterker, ledninger får vi ta på Clasern.

 

Et siste spørsmål, angående tilkobling av PC.

 

Satt på spissen: er det noe å tjene på å kjøpe en fin stue-pc med dedikert lydkort fremfor å bare bruke en gammel laptop med integrert lyd? Jeg forstår ikke hvordan arbeidsfordelingen mellom forsterkeren og lydkortet blir..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...