Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

No VGA detected


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nettopp bygget meg en ny PC, og den har fungert helt fint frem til idag. Jeg gikk ifra PCen påskrudd, og når jeg kom tilbake var den tydeligvis i dvalemodus. Forsøkte å røre på musa, uten "hell". Så trykket jeg en gang på Powerknappen, og ingen ting skjedde. Så da valgte jeg å holde inne knappen til PCen skrudde seg av. Dette virket, så jeg startet PCen igjen. Vifter og alt begynte å gå som normalt, helt til pipet for "No VGA detected" dukket opp. Bilde på skjermen kom altså ikke opp. Selve PCen startet som normalt, ettersom jeg hørte Windows oppsstartslyd i høytalerene.

Har prøvd å resette BIOS, uten hell (kanskje jeg ikke har gjort riktig?).

 

Er det noen kloke hoder her som kunne hjulpet meg, ville jeg blitt veldig takknemlig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være alt. Prøv å ta ut alle ram-brikkene for så å prøve èn og èn, koble ut alle harddisker, ta ut og inn skjermkort, ta ut alle kabler og putt inn igjen, se at PWR og RESET-pinsene er på riktig plass osv osv. Har du for eksempel husket å bruke forhøyningsskruene til HK? Ingen bøyde pins i feks skjermkortutgangen? Prøvd en annen skjerm eller en annen kabel? Listen er endeløs :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...