Gå til innhold

Har lyst og selge en rimelig bra gamelaptop. Hvor mye kan jeg få solgt den for? (specs vist på tråden)


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har en laptop jeg skal selge etter som jeg ikke har bruk for den lengere.

 

Laptopen ble kjøpt for 3 år sia. Er litt usikker på originalverdien men i følge google skal den ligge på rundt 20 000kr. (for 3 år sia). Og regner med å få solgt den for rundt 6000kr. Men er ikke helt ekspert på dette, og lure på om dere kansje vet en nermere verdi på hvor mye den er verdt.

 

Den er fint brukt, blåst og vasket. Før den selges blir den reformatert med Windows 7 64bit Professional og ferdig installert Microsoft Office 2007 Student.

 

==================================================================

Utstyrsspesifikasjon:

Modell: HP Compaq 8710W

 

Skjerm: 17" WSXGA+ LCD 1680x1050

Prosessor: Intel Core 2 Duo T7500 (2x 2.2Ghz/800Mhz/4MB)

Grafikk: Nvidia Quadro FX 3600M (512MB)

Minne: 3GB 667Mhz DDR2 SDRAM

Harddisk: 160GB (7200rpm)

 

Nettverk: 10/100/1000 Mbps

Trådløst: Intel Pro/Wireless 802.11a/b/g (54Mbps)

 

Firewire: IEEE 1394a

Optisk: 16x DVD +/- RW

 

Batteri: 8 cell Li-Ion (merk, etter 3 år et batteriet veldig dødt, lever bare et par minutter). Men originalt skal den takle i følge provideren ca 3.5 timer. Man kan fortsatt få kjøpt nytt batteri i butikker.

==================================================================

 

Merk: Jeg har spilt spill som Dragon Age, Sims 3, Oblivion uten noen problemer på datamaskinen.

Jeg har benyttet PC mest til adobe programmer som Photoshop, Illustrater, Indesign og Dreamvewer, ofte har jeg kjørt disse programmet oppe samtidig og har ikke hatt noen problemer med det.

 

Den kan takle nye spill på middels til lav grafikk uten problemer.

 

Jeg lurer på hvor mye dere ville selge en slip laptop for, kansje komme med noen råd osv. All form for hjelp er meget velkommen! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann. Jeg har en laptop jeg skal selge etter som jeg ikke har bruk for den lengere.

 

Laptopen ble kjøpt for 3 år sia. Er litt usikker på originalverdien men i følge google skal den ligge på rundt 20 000kr. (for 3 år sia). Og regner med å få solgt den for rundt 6000kr. Men er ikke helt ekspert på dette, og lure på om dere kansje vet en nermere verdi på hvor mye den er verdt.

 

Den er fint brukt, blåst og vasket. Før den selges blir den reformatert med Windows 7 64bit Professional og ferdig installert Microsoft Office 2007 Student.

 

==================================================================

Utstyrsspesifikasjon:

Modell: HP Compaq 8710W

 

Skjerm: 17" WSXGA+ LCD 1680x1050

Prosessor: Intel Core 2 Duo T7500 (2x 2.2Ghz/800Mhz/4MB)

Grafikk: Nvidia Quadro FX 3600M (512MB)

Minne: 3GB 667Mhz DDR2 SDRAM

Harddisk: 160GB (7200rpm)

 

Nettverk: 10/100/1000 Mbps

Trådløst: Intel Pro/Wireless 802.11a/b/g (54Mbps)

 

Firewire: IEEE 1394a

Optisk: 16x DVD +/- RW

 

Batteri: 8 cell Li-Ion (merk, etter 3 år et batteriet veldig dødt, lever bare et par minutter). Men originalt skal den takle i følge provideren ca 3.5 timer. Man kan fortsatt få kjøpt nytt batteri i butikker.

==================================================================

 

Merk: Jeg har spilt spill som Dragon Age, Sims 3, Oblivion uten noen problemer på datamaskinen.

Jeg har benyttet PC mest til adobe programmer som Photoshop, Illustrater, Indesign og Dreamvewer, ofte har jeg kjørt disse programmet oppe samtidig og har ikke hatt noen problemer med det.

 

Den kan takle nye spill på middels til lav grafikk uten problemer.

 

Jeg lurer på hvor mye dere ville selge en slip laptop for, kansje komme med noen råd osv. All form for hjelp er meget velkommen! :)

 

 

1000-1500 kroner

Lenke til kommentar

Eg vil påstå at den viktigste faktoren for lav pris er det at den faktisk er 3 år gammel, brukt, og med defekt batteri. Den har maks 1.5 år igjen på reklamasjonen, forutsatt at du har original kvittering, og ukjent brukshistorikk. I tillegg sier du at den blir levert med Windows 7 og Office 2007 student. Siden Windows 7 ikke var i salg når maskinen var ny og Office 2007 Student har et par krav til lisenshaver, er dette lovlige og gyldige lisenser som følger med maskinen?

 

Hadde batteriet fungert med lovlige lisenser så hadde kanskje kr 3000-3500 vært mulig.

Lenke til kommentar

Oi, det hadde jeg ikke forventet. :p

 

Det er jo mange PCer som kjøpes til 5000 - 6000kr som har mye dårligere ytelse en denne datamaskinen, er ikke det en viktig faktor?

 

Mange mobile datamaskiner som har dårligere ytelse, men så kan dem sikkert brukes i timevis og er lett og bære med seg. Kjøper du en 17tommer laptop så får du f.eks noe slikt som er ca lik ytelse: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-17-tom/packardbell-easynotelj71-sb-777nc/149524.3004/

 

Uansett så kan du jo prøve deg fram på f.eks Finn.no prisen kan du justere ned etterhvert i annonsen.

 

Jeg hadde aldri kjøpt en datamaskin som var 3 år gammel av den grunn at det er stor sjangse for at den vil få feil med tiden.feilrate-600x326.png

Lenke til kommentar

Eg vil påstå at den viktigste faktoren for lav pris er det at den faktisk er 3 år gammel, brukt, og med defekt batteri. Den har maks 1.5 år igjen på reklamasjonen, forutsatt at du har original kvittering, og ukjent brukshistorikk. I tillegg sier du at den blir levert med Windows 7 og Office 2007 student. Siden Windows 7 ikke var i salg når maskinen var ny og Office 2007 Student har et par krav til lisenshaver, er dette lovlige og gyldige lisenser som følger med maskinen?

 

Hadde batteriet fungert med lovlige lisenser så hadde kanskje kr 3000-3500 vært mulig.

 

Det er en 100% gyldig og lovlig lisens. Ingen ulovelig programvare kommer med datamaskinen. Datamaskinen har blitt benyttet til skole og dermed fikk vi sponsen en Windows 7 64bit lisens av dem. Siste skoledag skal vi levere den inn og få den reformatert. Jeg trur neppe skolen vår leker med ulovelige lisenser.

 

PCen fungerer fint, og ser ingen redusert ytelse i den siden jeg kjøpte den. Kan ikke se noen tydelige feil i den som har oppstått med tiden.

 

Takk for brae svar, jeg hadde tydeligvis litt for mye optimisme i starten, og synes denne tråden har vært svært lærerikt. :)

Endret av Brannfjell
Lenke til kommentar

Eg ville sjekket nærmere opp i at det ikke er "strings attached" til det, som for eks at det kun er dere som har lov å bruke det osv. En vilkårlig kjøper kan ikke nødvendigvis benytte seg av en lisens gitt av skolen til deg, selv om det var de som installerte den på maskinen.

 

Så før du evnt har avklart det ville eg kanskje sagt en tusenlapp. Maks to.

 

Ulempen er som andre påpeker at den er stor. Dette veies jo opp med at batteriet ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...