Gå til innhold

Hvordan er det å bo på Romerike (Jessheim, Lillestrøm o.l)


Anbefalte innlegg

Får antagelig muligheten til jobb på Jessheim. Bor i dag på sørlandet og det er jo et stort steg. Vurderer litt på hvor en skulle bodd i så fall. Er det merkbar støy fra Gardermoen på Jessheim? Det er jo under ei mil dit.

 

Hvilke fordeler/ulemper er det ved å bo på Jessheim?

 

Kjerringa kommer nok i så fall etter etterhvert og må søke seg jobb innenfor noe kommunalt/administrativt/NAV el.l. Tenker også å plassere seg allerede fra starten av gunstig til for henne. Hun har ikke bil/sertifikat og er avhengig av gode transportmuligheter gjerne på Romerike men også inn til Oslo hvis hun får jobb der. Jeg har bil kan bo hvor som helst bare ikke reiseavstand fra Jessheim eller Oslo-rushet hindrer meg.

 

Tenker jo at da må Lillestrøm være veldig gunstig. Det finnes jobbmuligheter for henne der, det er 11 min med tog til Oslo. Greit for meg å kjøre til Jessheim. Pros/cons ved å bo på Lillestrøm?

 

Andre gunstige plasser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg er det veldig mange områder som er fine med bil. Men for fruen å transportere seg så raskt og smidig som mulig til Oslo er det langt mer begrenset. Tog/offentlig transport bør ikke overstige 30 min til Oslo og ha mer enn 1 avgang i timen.

 

Men hva med flystøy, hvor nærme Gardermoen er det sjenerende?

Lenke til kommentar

Lillestrøm har jo flyplassen Kjeller. Går på skole som er bokstavlig talt nabo med Kjeller, og vi hører F-16 ta av veldig godt. Det er ikke plagsomt syns jeg. Man hører gjerne et par propellfly nå og da.

 

Litt usikker på hvordan det er med trafikk til Jessheim, tror det går fint - da det er mest problemer med å komme seg INN til Lillestrøm om morgenen.

Lenke til kommentar

Jessheim er en hyggelig plass, storsenter renovert og utvidet i 2008, kunstgress og gressbane, Nordbytjernet som er en fin badeplass, har to volleyballbaner, har du kids så er det ganske så barnevennlig. Det er et par-tre utesteder der om det skulle falle i smak. Ellers er området så og si perfekt for landeveissyklign og den slags, så det er bare å investere i en racer om det ikke allerede er gjort. Det er også kino på Jessheim. Toget går en gang i timen til oslo, det tar ca 45 min. Ellers kan man ta buss til Kløfta (som tar 10 min) derfra går toget til oslo 2 ganger i timen.

Endret av KanyeWest
Lenke til kommentar

Lillestrøm har jo flyplassen Kjeller. Går på skole som er bokstavlig talt nabo med Kjeller, og vi hører F-16 ta av veldig godt. Det er ikke plagsomt syns jeg. Man hører gjerne et par propellfly nå og da.

 

Litt usikker på hvordan det er med trafikk til Jessheim, tror det går fint - da det er mest problemer med å komme seg INN til Lillestrøm om morgenen.

 

Men det er rush-trafikk rundt Lillestrøm altså?? Det er viktig info! Fra hvilke retninger? I hvor utstrakt grad? Er det fra Skedsmo-siden? Hvor lang tid tar det på sitt mest ugunstige tidspunkt i rushen fra E6en og inn til Lillestrøm da?

 

 

Jessheim er en hyggelig plass, storsenter renovert og utvidet i 2008, kunstgress og gressbane, Nordbytjernet som er en fin badeplass, har to volleyballbaner, har du kids så er det ganske så barnevennlig. Det er et par-tre utesteder der om det skulle falle i smak. Ellers er området så og si perfekt for landeveissyklign og den slags, så det er bare å investere i en racer om det ikke allerede er gjort. Det er også kino på Jessheim. Toget går en gang i timen til oslo, det tar ca 45 min. Ellers kan man ta buss til Kløfta (som tar 10 min) derfra går toget til oslo 2 ganger i timen.

 

Sykling er veldig aktuelt! Har tenkt på at det må være bra ja, siden det er så flatt. Det er også grunnen du tenker på? Pluss at det må være begrenset med trafikk på veiene der? Men hva med flytrafikken? En hører den godt? Hørte ikke et eneste fly når jeg var der, men det var kanskje tilfeldig.. Er det noen ulemper med Jessheim?

Lenke til kommentar

Er mye trafikk i Lillestrøm og Lørenskog området, ja. Spesielt ut fra Rælingstunnellen og inn i Lillestrøm sentrum, og videre oppover mot Bjørkelangen osv. Og omvendt om morgenen.

 

Det er et lite stykke imellom Gardermoen og Jessheim, så du bør ikke bli plagd så alt for mye av flystøy. Er vel bare jagerfly du vil legge spesielt merke til.

 

Sånn generelt er det veldig bra. Kinoer og kjøpesentrer er strødd i Lørenskog, Jessheim, Strømmen, og Lillestrøm området.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Lillestrøm har jo flyplassen Kjeller. Går på skole som er bokstavlig talt nabo med Kjeller, og vi hører F-16 ta av veldig godt. Det er ikke plagsomt syns jeg. Man hører gjerne et par propellfly nå og da.

 

Litt usikker på hvordan det er med trafikk til Jessheim, tror det går fint - da det er mest problemer med å komme seg INN til Lillestrøm om morgenen.

 

Men det er rush-trafikk rundt Lillestrøm altså?? Det er viktig info! Fra hvilke retninger? I hvor utstrakt grad? Er det fra Skedsmo-siden? Hvor lang tid tar det på sitt mest ugunstige tidspunkt i rushen fra E6en og inn til Lillestrøm da?

 

 

Jessheim er en hyggelig plass, storsenter renovert og utvidet i 2008, kunstgress og gressbane, Nordbytjernet som er en fin badeplass, har to volleyballbaner, har du kids så er det ganske så barnevennlig. Det er et par-tre utesteder der om det skulle falle i smak. Ellers er området så og si perfekt for landeveissyklign og den slags, så det er bare å investere i en racer om det ikke allerede er gjort. Det er også kino på Jessheim. Toget går en gang i timen til oslo, det tar ca 45 min. Ellers kan man ta buss til Kløfta (som tar 10 min) derfra går toget til oslo 2 ganger i timen.

 

Sykling er veldig aktuelt! Har tenkt på at det må være bra ja, siden det er så flatt. Det er også grunnen du tenker på? Pluss at det må være begrenset med trafikk på veiene der? Men hva med flytrafikken? En hører den godt? Hørte ikke et eneste fly når jeg var der, men det var kanskje tilfeldig.. Er det noen ulemper med Jessheim?

 

Flatt og lite biler. Dritmange syklister er det og.

Lenke til kommentar

Det er flystøy over hele Østlandet, så lenge du ikke kjøper hus rett bak rusegropa eller midt i innflyginga så skulle det ikke være så ille, men du hører jo fly hele dagen nesten samme pokker hvor du bor rundt der.

Jesus kristus, støy sier du. Man legger ikke merke til flystøyen over hele østlandet som du sier, nå får du gå å legge deg. Man kan se fly, men det er ikke det samme som usjenerende støy.

Jeg har bodd rett under innflygingen til Fornebu da dét en gang var hovedstadens flyplass(bor nå i Moss og legger ikke merke til Rygge), og selv dét ble man vandt til. Men å hevde at det er flystøy over hele østlandet tar jeg med en stor bøtte salt.

 

Til trådstarter, etter dine preferanser er nok Lillestrøm det best egnete stedet å bosette seg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...