Gå til innhold

Radeon HD 5850 - ikke bilde på tv


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg et Radeon HD 5850 skjermkort, og gjort "det jeg kan" for å koble dette skjermkortet til TV-en på soverommet. Det er to DVI, en Displayport og en HDMI på skjermkortet, hvor skjermen er koblet via DVI.

 

Jeg har kjøpt DVI -> VGA adapter, og et VGA -> S-video/RCA (en gul plugg) adapter. Deretter kobles det til TV via RCA og scart. Dette er altså en gammel boks-tv som har fungert utmerket til dette bruket inntil jeg byttet skjermkort.

 

Cluet er dette: Skjermkortet finner TV-en, men det er ikke bilde på TV i det hele tatt. Når windows loader flimrer bildet på tv-en i svart/hvitt, men når jeg kommer inn i windows er det ikke antydning til signal.

 

Er det noen som har vært borti dette og eventuelt har tips og triks som kan løse dette? Skulle gjerne sluppet å kjøpe ny tv, liksom...

 

Håper på kloke svar, takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppløsning og framrate!

 

Sett disse til det minimale (640x480) og 50Hz sjekk at du har utsignal fra Catalyst Controle Center (CCC) på DVI-utgangen. Jeg har aldri benyttet meg av en slik dobbel-overgang. Har du sjekket at det ikke er noe feil med overgangen (kablene) på en annen TV?

Lenke til kommentar

Har satt tv (og pc-skjerm) til minimum 640x480, men jeg kan ikke velge under 60 Hz. Overgangene er vanskelige å feilsøke i og med at (spesielt) vga - kompositt/s-video virker litt "lett" ;)

 

Uansett - jeg skjønner jo at DVI er digitalt og at vga/rca/s-video er analogt, men det må jo finnes en løsning på dette annet enn en ny tv??

 

Eller tar jeg feil?

 

Hvis jeg tar feil, så trenger jeg en 26"-32" tv til soverommet - gi meg beskjed om du har et godt tilbud ;)

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvor gammel tven din er men det er ikke sikkert den støtter 60Hz (er pessimist nå, men forsøker å utelukke ting bare). Om du har analog overgang skal signalet i praksis bli analogt. Men dette avhenger også av at DVI-utgangen din leverer DVI-A i tillegg til DVI-D. Tror omtrent alle skjermkort i dag leverer analogt i tillegg til digitalt signal, men kan jo hende bare dette gjelder ene porten på nyere skjermkort.

 

Du bør først bekrefte at det blir signal ut fra VGA-overgangen. (skaff en monitor fra en kompis elns. :p)

Lenke til kommentar

VGA rett til S-Video funker heller dårlig i disse dager, har funket på skikkelige gamle TV'er om jeg ikke roter, så det er mulig du må belage deg på å finne en konverter boks.

DealExtreme har en som tar VGA inn og spyr ut pen S-Video / RCA til rundt 30 USD med frakt (Som er gratis.)

http://www.dealextreme.com/p/ultimate-2000-ax-vga-to-composite-video-media-convertor-box-15223

 

Har en liggende så jeg kan beholde en eldre TV til fremtidig HTPC bruk.

For tiden har jeg ett skjermkort med S-Video ut, men denne er faset ut på nyere modeller så det blir det VGA som supplement.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Kjenner at det blir større og større sannsynlighet for at det blir ny tv i stedet... Uansett, skal sjekke med en kompis om han har en vga-skjerm jeg kan teste med :) XFX HD 5850 Black Edition har jo to DVI, men usikker på om de er like. Hvis noen kan finne ut dette blir jeg riktig glad - kanskje det er sånn at bare den ene kan sende analogt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...