Gå til innhold

Allmennfaglig Påbygging etter læretid


cubeez

Anbefalte innlegg

Hei, prøver her også jeg, da jeg ikke får svar på første post:

 

Jeg har også søkt på videre utdanning etter læretiden, men valgte generell studiekompetanse.

 

Mangler fortsatt å ta fagbrev i faget som jeg er lærling i nå, og lurer på om jeg kommer inn på Påbygging til generell studiekompetanse UTEN fagbrev?

 

Prøver å se for meg det værste som kan skje, altså med stryk på fagprøven. Er 110% sikker på at jeg har valgt feil, og ønsker nesten mer enn alt å komme meg inn på skole til høsten:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen mellom å ha fagbrev og å ikke ha fagbrev når man starter på påbygg, er at man med fagbrev slipper kroppsøving og valgfag. Kan ikke tenke meg at det å ikke ha fagbrev vil telle negativt for saken din i inntaksprosessen, men jeg er usikker på om du fortsatt har ungdomsrett til videregående utdanning. Hvis du ikke har det, så havner du automatisk nederst i søknadsbunken og er avhengig av at det er plass til deg.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

I Trondheim er det forskjellig fra skole til skole. Noen har bare 30-timers påbygg, andre 20-timers (de med fagbrev eller lignende).

Går du 30-timer (eller hva det er nå for tiden), med fagbrev, kan du ende opp med en uheldig timeplan med fritimer midt på dagen,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...