Gå til innhold

Sunny Beach 2011 - Guide og fakta-


  

18 stemmer

  1. 1. Synes du Sunny Beach fremstår som et tryggere og mer attraktivt reisemål etter å ha lest denne guiden?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil også helt klart anbefale SB som reisemål. Jeg og 3 venner var der første gang i 2009 og vi skal tilbake 18:juli i år. Har lest mye i mediene om "bloody beach" men opplevde aldri noe voldelig der nede, men vær påpasselig ettersom det er mye sigøynere som "hustler" der nede. Eksempel: de kan komme bort til deg og tilby deg en smaksprøve på frukt o.l. men så vil de ha betalt for det etterpå. Opplevde aldri dette selv, men hørte at dette hadde skjedd med folk. Når det gjelder vold, voldtekt o.l. så er nok SB som alle andre "party steder" og det lønner seg skjeldent å være for "brautende"

Når det gjelder prisene der så er de bare helt fantastiske, men som Mathia skrev i første tråden så er taxi ikke kjempe "billig" NB! Avtal alltid pris på forhånd.

En ting jeg likte spesielt godt med SB er "happy day" dette er altså happy hour, men da hele dagen :)

 

@Superreven: Jeg har ikke bod på mange hoteller i SB, men Majestic skal være veldig bra (dette hotellet ligger litt uten for selve "kjernen" av SB. Men som navnet tilsier så er det Majestetisk. Selv så skal vi for andre året på rad bo på Ivana Palace, dette hotellet ligger heller ikke midt i "gryta" men det tar ca 10min å gå til "bar gata" og du kan gå langs strand prominaden hele veien. Personlig liker jeg Ivana Palace godt ettersom det ligger i litt roligere omgivelser, for selv om vi er en gutte gjeng som skal på party ferie i 2 uker så er det greit å kunne få sove litt på dagtid uten alt for mye støy rundt.

 

Til slutt så vil jeg egentlig bare anbefale alle som er glad i å feste (barne familier også for den saks skyld) til å teste ut SB for etter min mening så må det oppleves før du virkelig kan si om du liker eller ikke liker det :)

Lenke til kommentar

Ettersom jeg har sett problemene i Arguineguin, Gran Canaria på nært hold så vet jeg faktisk ikke om jeg vil ha et "storinnrykk" av barnefamilier på SB. Ettersom det ikke engang er en lokal sjømannskirkeprest der til å ta seg av de forlatte barna, og ja, det blir forlatt norske barn på slike steder mens foreldrene drar på fylla.

Lenke til kommentar

Ettersom jeg har sett problemene i Arguineguin, Gran Canaria på nært hold så vet jeg faktisk ikke om jeg vil ha et "storinnrykk" av barnefamilier på SB. Ettersom det ikke engang er en lokal sjømannskirkeprest der til å ta seg av de forlatte barna, og ja, det blir forlatt norske barn på slike steder mens foreldrene drar på fylla.

 

Jeg uttrykte meg kanskje litt feil i posten over....jeg mener ikke at barnefamilier skal reise til SB på fylle tur. Men SB har blitt mer og mer egnet for familie ferie med årene ettersom de har startet med en del barneklubber, badeland o.l.

 

Hentet fra StarTour.no:

Passer både familier, par og unge

Sunny Beach med sine grønne oaser og langgrunne sandstrand er familievennlig til tross for at shopping- og fornøyelseslivet i høysesongen er ganske intensivt. Det finnes lekeplasser med hoppeslott, minitog og mye annet som barn elsker.

 

Den beste familieferien

For deg som reiser med familien kan vi tilby to Blue Star-hoteller med store bassengområder og aktiviteter for alle aldre. På et av disse, Blue Star Club Majestic, kan barna være med i Bamseklubben (3-6 år) og Super Kids (7-12 år). Barneklubbene er åpne i høysesongen og bestilles samtidig med reisen. Et annet bra alternativ er Hotell Iskar med fin beliggenhet i Sunny Beach.

Lenke til kommentar

Du finner akkurat det samme på Gran Canaria også... Og nei, du sier ikke at foreldrene skal dra på fylletur, men det er et faktum at et skremmende antall av dem gjør det, med barna på slep.

 

Og det å da sende dem til et sted som BARE er kjent for fyll og som ikke har noe sikkerhetsnett, det er ikke for meg en god ide.

Lenke til kommentar

Du finner akkurat det samme på Gran Canaria også... Og nei, du sier ikke at foreldrene skal dra på fylletur, men det er et faktum at et skremmende antall av dem gjør det, med barna på slep.

 

Og det å da sende dem til et sted som BARE er kjent for fyll og som ikke har noe sikkerhetsnett, det er ikke for meg en god ide.

 

Mye mulig at det ikke er noen god ide, men for de som da klarer å reise på en familie ferie uten at det blir en "fylle tur" så har 4 kollegaer av meg hatt med familien til SB og anbefaler det på det varmeste. Men det finnes unntak og det er ikke alle som bør ta med familien sin til SB. Men på en annen side så er det ikke alle som bør ta med familien sin til Tusenfryd heller...

Lenke til kommentar

Definitivt ikke. Problemet er at det er for mange av disse tilfellene. http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10042325

 

Enig her. Det er ingenting som gjør meg mer provosert enn å sitte med kompiser i Syden på en restaurant og skue over til nabobordet der det sitter fire-fem godbrisne voksne folk og tre barn som tydelig ikke føler seg komfortable.

 

At folk ikke skjønner slikt selv er for meg helt uforståelig. Nordmenn klarer tydeligvis aldri å legge fra seg vanen med å dra på harryfylla i syden.

 

Men over til Sunny Beach igjen:

 

vært der èn gang, og drar nok ikke tilbake. Nå skal det sies at jeg var der den sommeren det fikk mest pepper da, og at det mest sannsynlig ikke er like ille i 2011. Slosskamper, korrupte politimenn som skulle ha svarte penger av oss for absolutt ALT og et mafiapreg uten like. Likte meg ikke.

 

grei oppsummering fra den sommeren jeg var der egentlig, den her linken: http://www.partyferie.com/sunny-beach-elsket-og-hatet

 

-kongen :ermm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 9 måneder senere...

Takk takk og tusen takk! Denne tråden passet perfekt nå, haha. Tenker å dra til SB i sommer, og har vurdert Ivana hotell sterkt, men ble litt usikker da det er såppas langt unna. Men takket være all infoen her inne er det jo ingen tvil lengre - SUNNY BEACH IT IS! :))

Lenke til kommentar

Flott guide dette!

 

 

Ville du anbefalt dette over ayia napa?

 

Har ikke vært på noen av stedene men frister å ta en feste uke til høsten.

 

Men skal jeg dra til Sunny beach eller ayia napa ? :p

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...