Gå til innhold

Database basert prosjekt med offline brukere


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg sitter å planlegger ett nytt program/prosjekt, programmet skal brukes til å administrere anlegg/prosjekt, med kunder/kontaktpersoner, vedlegg, en enkel kallender(oppgaver som skal utføres årlig/ukentlig etc)

 

Det jeg trenger hjelp til er database designet, og har endel ideer til hvordan det kan løses, men jeg sliter med 'offline-funksjonaliten'.

 

Jeg har komt fram til 2 scenarioer:

1. Offline er kun readonly, ser for meg mysql master-slave, problemet er at jeg vil kunne styre synkroniseringsdelen(eller helst bare få tilbakemelding om hvordan den ligger ann)

 

2. Offline er read/write, ser for meg MS SQL med Sync framework, men _aner_ ikke hvordan dette vil fungere...

 

Noen som har noen tanker bak dette, måter å løse det på, alternative databaser etc?

 

 

PS. jeg bruker VB.net, og størrelsen på databasen kommer sikkert til å omfatte kansje 1000 anlegg, ett par tusen kontakt personer 2-3000 vedlegg(på rundt 100kb hver)...

[EDIT] Mange av vedleggene kommer også til å ver ganske store, opptil 7-8mb, kan dette bli ett problem?

Endret av Richard87
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

hmm, ser etter en løsning til hvordan jeg kan få til offline funksjonalitetn som vil vær så lik som mulig online funksjonaliteten...

 

 

Probleme mitt er/hvar hvordan jeg skal synce endringene inn når brukeren har vært offline (eventuelt mange har gjort endringer på samme prosjekt....)

 

 

Planen min nå er å kjøre en Master(mysql over alt...) som syncer alle endringene ner til slave databasene på klient-pc'ene.... Når en bruker gjør endringer på objekter, så blir endringene lagret i en annen database, så når brukeren er online igjen, så blir disse endringene lastet opp til master og konflikter blir løst, før slaven blir oppdatert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...