Gå til innhold

Windows 95 + Office XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye! Samt at OfficeXP benytter funksjonalitet som ikke windows 95 støtter-

 

Men selv om den ville funke i windows 95, så har du vel windows 95 for en grunn? Nemlig at maskinen din ikke takler bedre OS'er, da må du heller ikke regne med at Office XP vil fungere tilfredstillende.

 

Anbefaler deg å holde deg til Office 97 til du får deg eller personen du skal installere til får seg en bedre maskin.

Lenke til kommentar

Har du prøvd om du får presset inn en win98 versjon. Vet at den er litt større, men det går ann å kutte ut enkelte ekstra stuff. Samt at OfficeXP er jo litt stor den også, spesielt når den krever blant annet rett versjon er IE (slik som Office 2000)

 

Sikkert ikke det du ville høre.

Lenke til kommentar

win98 tar da ikke mere en 200mb eller så installert... eller husker jeg feil?

 

For å være ærlig syntes jeg egentlig ikke det er spesielt stor forskjell på office 97 og office xp... eller 2003 beta som jeg kjører nå for den sakens skyld... klart "offisielt" er det jo mye som har forandret seg... rundt sikkerhet sikkert også en hel masse... men for den store hopen av vanlige brukere tror jeg det kun er designet som er annerledes... kommentar?

Lenke til kommentar
win98 tar da ikke mere en 200mb eller så installert... eller husker jeg feil?

 

For å være ærlig syntes jeg egentlig ikke det er spesielt stor forskjell på office 97 og office xp... eller 2003 beta som jeg kjører nå for den sakens skyld... klart "offisielt" er det jo mye som har forandret seg... rundt sikkerhet sikkert også en hel masse... men for den store hopen av vanlige brukere tror jeg det kun er designet som er annerledes... kommentar?

 

Veldig enig, for sikkert 80-90 % av befolkningen/brukere er det ingenting i xp-versjonen som ikke finnes i 97 som vil bli brukt. Har jobbet en del innenfor Elkem-konsernet, der kjører de fortsatt 97 på brorparten av systemet, og kan ikke se at de har lavere produksjon på kontorene sine av den grunn. Selv liker jeg rettefunksjonen i XP veldig godt, den tar hele setninger's gramatikk, flott når man skriver essay'er på engelsk.

Lenke til kommentar

går fint å kjøre Windows 98 og ME på en 2 GB harddisk. har prøvd det selv. men i disse tider så er liksom ikke 2 GB noe å snakke om da :D du kan vel begynne å snakke litt når man har fra 20 GB og oppover. nei office XP vil ikke takle Win 95 nei. men den takler office 2000. jeg liker en kombinasjon jeg av 2 office pakker.

men du kan prøve å installere ME eller 98 på din maskin. dessutten så takler Win 98 endel dos spill den også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...