Gå til innhold

WIFI problem på Ipad 2 med ny router


Anbefalte innlegg

Hei

 

I forrige uke røk min d-link 624-up router. Denne var satt opp med DHCP off. Byttet i forrige uke til D-link 615 router men synes denne var ustabil og byttet til D-link 655 idag. På D-Link 615 var det bare å sette opp SSID og passord så var jeg på trådløs både på PC, Ipad2 og Ipod.

 

I tilfelle nå kommer jeg bare på nett med PC. Ipad viser trådløs forbindelse men jeg kommer ikke på nett.

Ipadresse: 192,168,0,103

Subnettmask;255.255.255.0

Ruter:192,168,0,1

DNS 192,168,0,1

Søkedomene: Tom

Klient-id: Tom

 

Går ut ifra at de to siste feltene skal fylles ut for at jeg skal være "online"

 

Noen som vet årsaken til mitt problem og hvordan jeg kan få løst det?

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en lignende utfordring med min iPad2. Den kommer lett og kjapt opp på nett, men etter at den ikke vært i bruk på et par minutter så må jeg deaktivere/aktivere WLAN for å komme på igjen. Alt annet av pc-er og iPhone som er koblet til samme router fungerer strøkent.

 

Utrolig irriterende! Og jeg tror det hele oppstod etter siste oppdatering for 2-3 uker siden.

 

Noen som opplever dette og har en løsning?

Lenke til kommentar

Hiv alt du har med mac på dynga så løser det seg skal du se..jeg trodde mac var for folk liker å skryte av hvor lekre og dyre dei er...ikke for å bruke dei...

Godt innspill - virkelig verdiøkende!

 

Sannhetens ord..mac har alltid hatt god reklame for produktene sine av den grunn at media bruker det til film/bilde redigering og hver gang mac kommer med et nytt produkt så blir det hypet opp i media og ikke skjønner jeg hvorfor det kommer på nyhetene "det var ikke mac som fant opp surfebrett!!!!" men det virket nesten slik på nyhetene,og så blir etterspørselen stor og prisen høg på et produkt som ikke er vert pengene

Hardwaren deres har en lavere standar enn konkurrentene ad den grunn at mac os er minimalistisk i prinsippet veldig likt linux (linux er minimalistisk for og være et raskere os ikke for bare film/bilde).. mac er minimalistisk for og kunne bruke mere prosessor kraft til film/bilde redigering men det fungerer i det minste da men det er alt det andre dei burde bli bedre på,og mac har full kontroll på softwaren sin og den kan kun brukes mac hardware..så går vi tilbake til linux litt viss du kjører linux på en vanlig pc i samme prisklasse som mac får du en mye bedre hardware på pengene og fy fan så bra det fungerer.min asus eee 1000h bruker 12sek fra jeg trykker på power og booter til jeg er tilkoblet trådløst og det er kun en billig nettbook.

Linux er laget av folket til folket og derfor fungerer det.ikke slik som mac som er låst til en dårlig hardware og mesteparten av supporten kommer fra mac noe dei er veldig dårlige på unntatt film/bilde delen da,det ville jo være å skyte seg sjøl i foten da ville dei ha fått medie folkene imot-seg og ikke noe mere gratis reklame.

Så til deg som trenger hjelp hvordan skal du få loade nye drivere/oppdateringer på ipaden din når du er avhengig av wifi for og gjøre det,og jeg tviler på at det finnes lan eller usb,men det er en bred tilkobling slik som på iphone som du kan få kjøpe div dyre duppedinkser av mac for og så kunne lagt inn/laste ned oppdateringer eller viss du har muligheten til 3g eller bluetooth og ta det via den veien eller ta den med til en mac butikk og be dei fixe problemet ditt...viss ikke så pisser mac hora bak disken i kjeften...og det samme gjør du viss du viss du ikke finner oppdateringer på nettet på mac support...men da tar du i tillegg og slår hun i huet med ipaden din siden du allikevel skal levere den inn og få pengene tilbake...eller kanskje hun kommer deg i forkjøpet og får deg til å kjøpe en dyr mac router som sikkert vil fungere til ipaden din..og viss ikke dette fungerer så får du ta deg en tur tilbake og kvele hun med strømledningen til routeren din i tillegg til alt det andre,før hun rekker å si noen fortryllende om mac sitt smekre og lekre design med et glimt i øyet og et søtt smil.....10 min senere har du kjøpt en stasjoner mac pc til 29999kr på tilbud med vanlig lan kobling for og få fikset problemet ditt........................

post-17433-0-26705600-1307169215_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...