Gå til innhold

Hvliken jobb skal jeg ta?


Anbefalte innlegg

Hallais!

 

Jeg er en gutt som lurer på hva slags jobb jeg skal ha. Jeg begynner i 10. til høsten og har ikke bestemt meg for hvilken skole og jobb jeg skal ta. jeg ligger på omkring 4,7 i snitt.

 

Interesser: jeg er interriesrt I en jobb kanskje innen for IT. Jeg er ganske data interriest, men vet ikke hvilke jobber osm er tilgengelige. Jeg vil helst ha en jobb med variert arbeid, ikke sitte på ett kontor hele dagen.

 

Lønn: vet ikke helt hva jeg kan forvente, men jeg kunne tenke med 350 000+ etter noen år.

 

Visst du har tips til hvilke skoler og jobb jeg skal gå/ta, fyr løs!

 

Hardgamer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tegocaldron bare elsker å lage sånne innlegg, han kan ikke noe for det :p Men tror greia han mener er at det er en sannhet med modifikasjoner. Mastergrad innenfor ingeniørfaget gir ikke automatisk høy lønn. Starter som regel ganske lavt i forhold til lengden på utdanningen vil nå jeg si. Høy lønn kommer først med erfaring og du skaffer deg en stilling med mye ansvar. Evt jobber en haug med overtid, men det gjelder jo alt. Ingeniører i dette landet tjener ofte dårlig i forhold til hva de skaper av verdier.

Lenke til kommentar

Mangelen på ingeniører er STOR, og startlønnen for sivilingeniører ligger på omkring 450 000.

 

Og hvis man er en student med gode karakterer er sjansen der for å bli headhuntet lenge før utdanningen er ferdig også :) Har lest om en student som har fått sign-on-fee på 100k før i det hele tatt var kommet en eneste bokstav på masteroppgaven for å binde seg til et selskap, mens andre studenter fikk det "vanlige" som var på 30-70k, dvs. to månedslønner.

Endret av jdmik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...