Gå til innhold

Etteretningsbataljonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik jeg har oppfattet det er det snakk om ganske (kjedelige) kontorjobber og ass.tjænst. Mye adming m.ao.

 

Og dette har du fra?

 

Hvert år er det noen få utvalgte som får frivillig innkalling fra etteretningsbataljonen.

 

Dette er forresten også feil. Ble i år gjenåpnet for vernepliktige.

Endret av Donnie Darko
Lenke til kommentar

Jeg ringte jo og spurte vpv rett før jeg var på sesjon, om Etteretningsbataljonen tok inn verneplitkige i Fjernesk fra og med høsten 2011. Ikke mer enn 4 måneder siden. Og da var svaret klart "NEI".

 

Konstaterer nok en gang med at jeg ble snytt for opplevelsen.......

Lenke til kommentar

Det er noen få vernepliktige som avtjener sin fgtj i e-bat, da som type adm.ass og andre "kontorjobber".

 

det står jo grunnutdanning jo. Det kan jo ikke være adm.ass og kontorstillinger som tilbys da.

 

Tror ikke det er noen som blir innkalt til e-bat, men derimot overført dit ved behov.

Men vet at det er noen bl.annet på Setermoen.

Lenke til kommentar

Det er noen få vernepliktige som avtjener sin fgtj i e-bat, da som type adm.ass og andre "kontorjobber".

 

det står jo grunnutdanning jo. Det kan jo ikke være adm.ass og kontorstillinger som tilbys da.

 

Tror ikke det er noen som blir innkalt til e-bat, men derimot overført dit ved behov.

Men vet at det er noen bl.annet på Setermoen.

 

Kanskje du skal lese det Daim911 la ut rett over?

Lenke til kommentar

Det er noen få vernepliktige som avtjener sin fgtj i e-bat, da som type adm.ass og andre "kontorjobber".

 

det står jo grunnutdanning jo. Det kan jo ikke være adm.ass og kontorstillinger som tilbys da.

 

Tror ikke det er noen som blir innkalt til e-bat, men derimot overført dit ved behov.

Men vet at det er noen bl.annet på Setermoen.

 

Kanskje du skal lese det Daim911 la ut rett over?

 

Nå snakker ikke jeg bare om Fjern.esk. Kan godt hende de skal gjennomta inntaket av fgtj-soldater. Det jeg mener er at finnes stab-stillinger i E-bat, uavhening hvilken avdeling.

Lenke til kommentar

Det er noen få vernepliktige som avtjener sin fgtj i e-bat, da som type adm.ass og andre "kontorjobber".

 

det står jo grunnutdanning jo. Det kan jo ikke være adm.ass og kontorstillinger som tilbys da.

 

Tror ikke det er noen som blir innkalt til e-bat, men derimot overført dit ved behov.

Men vet at det er noen bl.annet på Setermoen.

 

Kanskje du skal lese det Daim911 la ut rett over?

 

Nå snakker ikke jeg bare om Fjern.esk. Kan godt hende de skal gjennomta inntaket av fgtj-soldater. Det jeg mener er at finnes stab-stillinger i E-bat, uavhening hvilken avdeling.

 

jo men det innkalles vernepliktige i år for grunnutdanning i eskadronen.

Lenke til kommentar

Det er noen få vernepliktige som avtjener sin fgtj i e-bat, da som type adm.ass og andre "kontorjobber".

 

det står jo grunnutdanning jo. Det kan jo ikke være adm.ass og kontorstillinger som tilbys da.

 

Tror ikke det er noen som blir innkalt til e-bat, men derimot overført dit ved behov.

Men vet at det er noen bl.annet på Setermoen.

 

Kanskje du skal lese det Daim911 la ut rett over?

 

Nå snakker ikke jeg bare om Fjern.esk. Kan godt hende de skal gjennomta inntaket av fgtj-soldater. Det jeg mener er at finnes stab-stillinger i E-bat, uavhening hvilken avdeling.

 

jo men det innkalles vernepliktige i år for grunnutdanning i eskadronen.

 

Ja, det kan godt stemme at de gjør igjen i år. Jeg skulle bare bekrefte at det er noen som avtjener sin fgtj i e-bat, virket som om det var noen som var usikkre på det.

Lenke til kommentar

"Avdelingen har fra sommeren 2011 gjenopptatt utdanningen av vernepliktige mannskaper."

Det vil ikke bare si Fjernoppklaringseskadronen, men Ebn i avdeling som helhet...

For å rette på dere er det ikke Ebat.. Bat = Batteri = Artilleribataljonen. Bn = Bataljon (Etterretningsbataljonen, Ebn).

 

 

Åpner de ikke bare for innkalling til fjern.esk da?

Lenke til kommentar

"Avdelingen har fra sommeren 2011 gjenopptatt utdanningen av vernepliktige mannskaper."

Det vil ikke bare si Fjernoppklaringseskadronen, men Ebn i avdeling som helhet...

For å rette på dere er det ikke Ebat.. Bat = Batteri = Artilleribataljonen. Bn = Bataljon (Etterretningsbataljonen, Ebn).

 

 

Åpner de ikke bare for innkalling til fjern.esk da?

 

I og med at dette står skrevet på nettsiden deres er det rart at det ikke står "Eskadronen har fra sommeren..."

Står avdeling, avdelingen er Ebn.

 

Ja, det forstår jeg, men ebn er jo i utgangspunktet en profesjonell avdeling så trodde kanskje det bare var fjesk som åpnet for fgtj-soldater, og ikke feks elektronisk krigføringskomp?

Lenke til kommentar

"Avdelingen har fra sommeren 2011 gjenopptatt utdanningen av vernepliktige mannskaper."

Det vil ikke bare si Fjernoppklaringseskadronen, men Ebn i avdeling som helhet...

For å rette på dere er det ikke Ebat.. Bat = Batteri = Artilleribataljonen. Bn = Bataljon (Etterretningsbataljonen, Ebn).

 

 

Åpner de ikke bare for innkalling til fjern.esk da?

 

I og med at dette står skrevet på nettsiden deres er det rart at det ikke står "Eskadronen har fra sommeren..."

Står avdeling, avdelingen er Ebn.

 

Ja, det forstår jeg, men ebn er jo i utgangspunktet en profesjonell avdeling så trodde kanskje det bare var fjesk som åpnet for fgtj-soldater, og ikke feks elektronisk krigføringskomp?

slik jeg har forstått det også ja, kun Fjernesk. i Etterretningsbataljonen ja, ikke alle avdelinger i bataljonen.

 

Jeg tror det er en liten misforståelse i hva noen av oss kaller eskadron eller bataljon... Fjernesk. er jo i Ebn, så sånsett er man jo i bataljonen.

 

Men over til en annen sak, bataljonen er jo ikke akkurat største avdelingen hvis man skal tro Wikipedia. Og man kan vel si at de som finner på avdelingenes "motto" er meget kreative "Erstatter flaks" :p

http://no.wikipedia.org/wiki/Etterretningsbataljonen

Endret av Pleya
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...