Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken N-ruter til DDWRT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte en WNDR3700v2 og er strålende fornøyd med DD-WRT på denne.

 

Har kun testet trådløst, men bruker det ikke pga. mine (litt) høye krav til hastighet, så jeg aner ikke hvordan det fungerer over flere dager.

 

Du finner det meste av info her (forumlinker i bunnen):

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Netgear_WNDR3700

 

Den bruker under 5% CPU når jeg laster ned på 2 maskiner samtidig som jeg spiller BC2 (og har bra ping self) på en 100mbps linje.

 

Husk bare å dra ned siste versjon av DD-WRT til den (egen for v2), for den første hadde noen rare sykdommer.

Endret av MultiForce
Lenke til kommentar

Kan også anbefale Asus RT-N16. Dønn stabil siden jeg kjøpte den, har vel 3-5 enheter koblet til trådløst samt 1 server 24/7, 1 desktoppc koblet direkte til ruter og ps3+multimediapc koblet til via nettverk over strømnettet. oppfører seg eksemplarisk, tror faktisk ikke jeg har reboota eller falt ut av nett siden jeg oppgraderte den med ddwrt. Det skal nevnes at orginal firmware er ubrukelig.

Lenke til kommentar

Eksemplene over er gode - men jeg bare kaster inn min eget også basert på personlig erfaring. Dlink Dir-615. Neida - jeg vil ikke kalle den "optimal" - det er en eldre modell - men fordelen er at den kan skaffes for 150-200kr inkl. frakt fra ebay eller tilsvarende.

 

Den er ikke like kraftig naturligvis, men har N-nettverk, og med DD-WRT installert så må jeg si at jeg ikke kan kome på noe som jeg føler mangler. Den drar masse båndbredde effektivt med masse connections smørglatt. Det er kort sagt utrolig mye for pengene i en ruter. Obs: det er flere firmware revisjoner av denne ruteren. Noen har frakoblbare antenner, andre har ikke (ved mindre du åpner den og kobler antennene manuellt med pigtails). De fleste revisjonene har DD-WRT støtte, men du før sjekke dette før kjøp.

 

Det eneste som evt. jeg kunne kritisert ved den er at det ikke er mulighet for å koble en disk via USB til den og bruke NAS-funksjonaliteten som du får via DD-WRT på noen andre rutere. Ikke alle vil ha behov for sånt dog naturligvis, men om du har slike planer er det kjekt å se om ruteren du kjøper har mulighet for sånt via DD-WRT.

 

Det er et godt alternativ om du ikke nødvendigvis vil bruke masse penger, og hvis mangel av N-nettverk er den primære grunnen til at du går til annskaffelse av ny ruter.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

På dd-wrt.com finner man liste over alle routerne som støttes og info om hardwaren.

http://dd-wrt.com/wi...pported_Devices

 

Selv har jeg en Asus RT-N16 som tikker helt fint 24/7 med DD-WRT. Det finnes mange nye routere med bra specs. Se gjerne etter routere med minst 64MB RAM og kjapp CPU.

 

For de som ser etter QoS, så kan Tomato firmware være et bedre valg.

 

Hvis RT-N66U får støtte av DD-WRT, så har jeg utrolig lyst på den....

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Som Stigma sa, RT-N16 er en fantastisk router, har den selv og har DD-WRT på den og den er svært stabil.

Men ville heller ha valgt en RT-N66U hvis jeg skulle kjøpe en ny idag.

De er svært lik men RT-N66U er litt kraftigere og raskere.

 

Det var vel MrEspen som sa det, men ja - det er ren bra ruter :)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

...

Selv har jeg en Asus RT-N16 som tikker helt fint 24/7 med DD-WRT. Det finnes mange nye routere med bra specs. Se gjerne etter routere med minst 64MB RAM og kjapp CPU.

...

Vi er to, takket være en annbefaling fra denne karen. Vi har 12-15 aktive klienter på routeren, med mellom 50 og 80GB overføring pr dag... Det er mye trafikk på nettet.

 

Trenger du stabilitet, og god oppetid (har hatt vår oppe siden kjøp, over 1mnd), det er utroligt lav last på CPU, og minne; Men vår gamle router hadde ikke sjangs til å takle det.

 

Annbefaler Asus RT-N16 med DDWRT, orginal software er noe DRITT :p

Endret av tROOP4H
Lenke til kommentar

Fikk nettopp min TP LINK TL-WR1043ND i hus, og den må kunne sies å være veldig veldig bra. Kan bruke DD-WRT på den, selv om jeg ikke orket å knote med det.

Er utrolig mye bedre enn den elendige telenor speedtouch-routern jeg brukte før, og takler torrents med masse connections uten problemer. Akkurat nå laster jeg ned 8 torrents fra bukta samtidig, med 3MB/s hastighet uten at jeg får noen treghet på surfinga ellers, som var uaktuelt med den gamle.

Den er også veldig billig, 449,- hos pixmania.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...