Gå til innhold

Hjelp, Jeg skal ha nytt kamera


Anbefalte innlegg

Hallo alle kamera folk !

 

Jeg skal snart kjøpe meg et nytt digital kamera.. Jeg har er stramt budsjett men har ca 2000 kr til rådighet.

 

Jeg har noen kriterier da :)

 

- Tar greie bilder i alle lysforhold

- Minnekort bør ikke være for dyre

- Ikke for stort

Et pluss hvis oppladbare batterier følger med.

 

Håper noen kan komme med noen forslag !

 

På forhånd Takk !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk www.mpx.no og www.xd.no, og søk på Olympus. Hvis du ser bort fra de nye Mju-kameraene har de også noen fra den "eldre" serien kompaktkameraer, og der mener jeg du får et greit 2 megapixelkamera til et par lapper. Mitt første digitale var et Olympus C-960 zoom og det tok glimrende bilder, selv med kun 1.3 megapixel. Jeg skrev ut mangt et A4-bilde som ble helt ok. Komkaptkameraene til Olympus er mye kamera for pengene. Men skal du ha det virkelig smått, som Mju-serien, Casio Exilim Z3, Pentax Optio S osv, snakker vi om rundt 4 lapper.

 

Lykke til. Selv har jeg gått bort fra kompaktklassen, fikk lyst på flere manuelle innstillinger og skikkelig zoom, og endte opp med C-750 fra Olympus. Men det ligger på rundt 5K, så da er vi vel langt unna ditt budsjett.

 

-Trond

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen manskow.

 

Jeg så på et par kameraer. Olympus Camedia C-350, Olympus Camedia C-150, Nikon CoolPix 2100 og Nikon CoolPix 2000

 

Jeg har ikke så veldig god greie på kameraer. Eneste jeg veit omtrent er at det er bra med mange Megapixler. Men hva er forskjellen på disse kameraene? :shrug: de ligger ganske likt i pris

Lenke til kommentar

Antall megapixler alene er ikke noe kvalitetsstempel. Som sagt hadde jeg først et med 1.3, deretter et med 2.1. jeg skrev ut en del detaljrike bilder på glansede fotopapir i A4, og hang opp på jobben, blanding fra begge kameraene. Ennå har ingen klart å sortere ut hvilket kamrea/hvilken oppløsning de er tatt med. Så selv om jeg nå har 4 megapixler, hevder jeg fortstt at 2 holder for de fleste til normal bruk med opptil A4-utskrifter.

Jeg har jo også kun hatt Olympus, og vært svært fornøyd med disse. De har jo "puslet med" optikk en del år, også før digitalkameraene kom. Men det har sselvsagt også Nikon, så de er sikkert også helt greie. Det går jo også litt på smak, hvordan utseendet på dem tiltaler deg. Jeg anbefaler også en tur innom www.dinside.no/data og se på tester av digitalkameraer fra menyen på siden. Der finner du mange av de kjente merkene som de har testet. Det er også en del tester på www.digit.no.

 

-Trond

Lenke til kommentar

ok!

 

Så det nikon kameraet kan være like bra som det canon kameraet selvom det "bare" har 2mp og det andre har 3 ?

 

Har veldig lyst på nikon coolpix 2100. Jeg syntes det er kjempetøft. Passer alle mine behov, tar helt sikkert bra nok bilder for meg, er lite og det bruker compactflash kort som ikke er alt for dyre..

 

Da gjelder det bare å finne det stedet der de er billigst :smile:

Lenke til kommentar

Sandisk 128 mb smart media card - 431,-

Sandisk 128 mb compact flash card - 400,-

 

Men ihvertfall, jeg tror jeg skal ta meg en tur i butikken først og se kameraene "live". For å se åssen ergonomien er. Spiller en stor rolle åssen kameraet er å holde.

 

Natta...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...