Gå til innhold

Får ikke opp min nye harddisk!


Arildo

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har kjøpt meg ny WD 40 gb harddisk. Har PII h.kort,ECS P6LX-A+. Har lastet ned siste BIOS verjon,(fra 1999) men bios finner likevel ikke harddisken! Har prøvd det meste! Kan ikke kjøre EZ-bios da jeg i det hele tatt ikke får opp disken.Har også forsøkt å sette den opp manuelt, glem det! Har en 1 GB harddisk fra før. Denne går greit. Har prøvd alle kombinasjoner av jumpere! Har noen av dere eksperter der ute noen gode råd?

 

Trenger raskt hjelp da slike problemer som kjent går ut over nattesøvnen!

 

Hilsen Arildo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bios fra 1999?? hørtes gammelt ut....

 

* Har du prøvd å sette opp HD'en manuelt (se i medfølgende dokumentasjon eller hent dokumentasjon på nettet)?

* Du kan også sjekke WD sine hjemmesider der har de diskusjonsforum mm som kan hjelpe deg.

* Kan også være at HD'en er defekt - prøv å installer den hos en kompis/jobb.

 

Det kan også være en ide og beskrive akkurat hva du har gjort, så kan det kanskje være lette å hjelpe...

 

 

_____

TV

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-15 11:03, Arildo skrev:

Hallo!

Jeg har kjøpt meg ny WD 40 gb harddisk. Har PII h.kort,ECS P6LX-A+. Har lastet ned siste BIOS verjon,(fra 1999) men bios finner likevel ikke harddisken! Har prøvd det meste! Kan ikke kjøre EZ-bios da jeg i det hele tatt ikke får opp disken.Har også forsøkt å sette den opp manuelt, glem det! Har en 1 GB harddisk fra før. Denne går greit. Har prøvd alle kombinasjoner av jumpere! Har noen av dere eksperter der ute noen gode råd?


Trenger raskt hjelp da slike problemer som kjent går ut over nattesøvnen!


Hilsen Arildo


Hei....

Opplevde samme problem på min gamle maskin, et abit bh6 hovedkort.... I og med at æ noen dager senere fikk en ny maskin gidda æ ikkje å prøve hden mer i gammelmaskinen. Men går sterkt ut fra at en bios oppdatering skal gjøre nytten.....

 

-Mawerick-

Lenke til kommentar

Har du prøvd de alternative jumper settingene du finner på denne siden (figur 3)?: http://www.wdc.com/service/FAQ/jumpers.html

 

Dette hjalp når min far skulle installere en WDC 80.0GB harddisk på sitt eldgamle Asus TX97-X hovedkort. Før han prøvde disse jumper settingene nektet maskinen å detektere harddisken i det hele tatt, og den nektet å starte opp.

 

[ Denne Melding var redigert av: rXtotal på 2001-10-15 15:27 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...