Gå til innhold

Anbefalning av polaroidkamera


Anbefalte innlegg

Tenker på å gå til anskaffelse av et polaroid kamera, noen som har peiling på eller vil anbefale polaroid kamera? Liker den gamle stilen på bildene som blir tatt..

 

Har kikket på disse to:

Polaroid 300 Instant Camera

Polaroid 600 Instant Camera

 

Det ville være enklest for meg å ta det siste, siden de selger film til det hos fotovideo, og det er det billigeste..

 

Noen som vil hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Polaroid 600-kameraet er et godt tips. Og filmen er ålreit.

 

Når det gjelder kamera, kan jeg virkelig anbefale SLR 680 (som jeg har) og 690, som er mer avanserte speilrefleks-varianter. Du finner dem på ebay. De bruker samme film.

Vær også obs på at 600-film også fås i farger. Disse er ikke å få på fotovideo ennå.

Lenke til kommentar

Muligens helt uaktuelt for deg, men Polaroid lager også digitale kamera med direkte papirutskrifter: Polaroid PoGo

 

Ellers så kan Canon Shelby-serien tilby utskrifter i farta fra hvilket som helst digitalkamera.

 

Grunnen til at jeg vil ha polaroid kamera er fordi jeg vil ha den gamle touchen på bildene. Noe som du ikke får med et sånt kamera..

Lenke til kommentar

 

Grunnen til at jeg vil ha polaroid kamera er fordi jeg vil ha den gamle touchen på bildene. Noe som du ikke får med et sånt kamera..

 

Du kan komme veldig nær ved å bruke det kameraet du allerede har, og etterbehandle bildene for å lage et polaroiduttrykk.

 

Prøv f.eks: Polaroid generator

Bildeeksempler

 

Dersom det er selve kameraet og de fysiske polaroidbildene som er målet, er det kun ekte varer som duger.

Lenke til kommentar

[quote name=world wide weird' timestamp='1306320625' post='17799350'>

 

Du kan komme veldig nær ved å bruke det kameraet du allerede har, og etterbehandle bildene for å lage et polaroiduttrykk.

 

Prøv f.eks: Polaroid generator

Bildeeksempler

 

Dersom det er selve kameraet og de fysiske polaroidbildene som er målet, er det kun ekte varer som duger.

 

Egen erfaring, er at det ikke bare er de fysiske bildene som er spesielle i seg selv - også lyden av bildet som mates ut, og det å se det ta form er verdt å nevne.

Men så klart, filmen er såpass dyr at det ikke blir mer enn en luksusgreie i ny og ne, i hvert fall for meg.

Lenke til kommentar

Polaroid 600-kameraet er et godt tips. Og filmen er ålreit.

 

Når det gjelder kamera, kan jeg virkelig anbefale SLR 680 (som jeg har) og 690, som er mer avanserte speilrefleks-varianter. Du finner dem på ebay. De bruker samme film.

Vær også obs på at 600-film også fås i farger. Disse er ikke å få på fotovideo ennå.

 

Blir mest sannsynlig 600 når jeg får penger til det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...