TheUltimateChilloutFestival2003 Skrevet 23. mai 2011 Skrevet 23. mai 2011 Hallo. Jeg skal en tur på fjellet snart. Nyss har jeg funnet ut at et uhell har gjort at vi står uten de fleste TV-kanaler. Det var leit. Så fant jeg ut at TV-en på fjellet ikke er HDTV. Mao. ingen HDMI-inngang. Hva må jeg ha for å kunne koble en relativt ny PC (april 2010) til en eldre flatskjerm-TV? Gjerne noe som kan kjøpes på Clas Ohlson eller vanlige elektronikkbutikker, siden jeg drar i morgen, og fikk vite dette nå. Ifølge inskripsjonene på siden av PC-en min har jeg to USB-innganger, én SATA-, én HDMI og én VGA.Jeg aner ikke hva som finnes på TV-en på fjellet, men jeg vet i alle fall at det er SCART-inngang. Tips? Dette er en slags spontantur, egentlig, så det hadde vært fint om noen kunne løse dette for meg mens jeg pakker. Dessuten er PC-ferdighetene mine på et kritisk lavt nivå, så jeg hadde garantert gjort noe feil. Takk.
TheOnlySniffy Skrevet 23. mai 2011 Skrevet 23. mai 2011 (endret) Hallo. Jeg skal en tur på fjellet snart. Nyss har jeg funnet ut at et uhell har gjort at vi står uten de fleste TV-kanaler. Det var leit. Så fant jeg ut at TV-en på fjellet ikke er HDTV. Mao. ingen HDMI-inngang. Hva må jeg ha for å kunne koble en relativt ny PC (april 2010) til en eldre flatskjerm-TV? Gjerne noe som kan kjøpes på Clas Ohlson eller vanlige elektronikkbutikker, siden jeg drar i morgen, og fikk vite dette nå. Ifølge inskripsjonene på siden av PC-en min har jeg to USB-innganger, én SATA-, én HDMI og én VGA.Jeg aner ikke hva som finnes på TV-en på fjellet, men jeg vet i alle fall at det er SCART-inngang. Tips? Dette er en slags spontantur, egentlig, så det hadde vært fint om noen kunne løse dette for meg mens jeg pakker. Dessuten er PC-ferdighetene mine på et kritisk lavt nivå, så jeg hadde garantert gjort noe feil. Takk. Du kan kjøpe en VGA til SCART kabel her: http://www.cableworld.no/videokabler/scart-vga-kabel/scart-vga-kabel.asp Endret 23. mai 2011 av SebyS98
Hårek Skrevet 24. mai 2011 Skrevet 24. mai 2011 Liten vits å kjøpe en slik kabel. VGA til SCART kan ikke fungere til det formålet. Det trengs en elektronikkboks for å konvertere VGA til video. Kan ikke finne noe slikt hos Clas.
schnibri Skrevet 24. mai 2011 Skrevet 24. mai 2011 Mest sannsynlig har du VGA-inngang på TV-en din. Bruk VGA-utgangen fra PC-en og koble den til i VGA-ingangen til TV-en. Det skal nok gå :-)
SirAmp Skrevet 24. mai 2011 Skrevet 24. mai 2011 det kan også hende du har DVI på skjermen, da kan du bruke en HDMI-DVI overgang
TheUltimateChilloutFestival2003 Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Skrevet 24. mai 2011 Tusen takk for hjelpen, alle sammen, men jeg bestemte meg for å bare vise hele problemstillingen fingeren ved å bare kjøpe en HDTV på veien opp. Ting ordner seg fint noen ganger! 1
Gubban Skrevet 24. mai 2011 Skrevet 24. mai 2011 Ville gått for DVI eller VGA.. Kan kjøpe en VGA til HDMI overgang eller motsatt på clas ohlson for ca. 100 kroner.
Hårek Skrevet 24. mai 2011 Skrevet 24. mai 2011 Kan kjøpe en VGA til HDMI overgang eller motsatt på clas ohlson for ca. 100 kroner. Kan man? Kan du vise en link til dette produktet?
Gubban Skrevet 25. mai 2011 Skrevet 25. mai 2011 Kan kjøpe en VGA til HDMI overgang eller motsatt på clas ohlson for ca. 100 kroner. Kan man? Kan du vise en link til dette produktet? http://www.clasohlson.no/Siteseeker/Search_o.aspx?q=hdmi Det var visst DVI - HDMI og motsatt.. Håper dette kan hjelpe deg da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå