Gå til innhold

Nytt headset til ca. 1000 kr


Anbefalte innlegg

Har brukt Skullcandy Hesh før, men koblingen på dem er nå ødelagt og trenger nye. Ikke sikker på om jeg bare skal kjøpe nye eller kjøpe noe annet. De skal ikke være for store, skal tross alt gå med dem ute blant folk :p

 

Budsjett: rundt 1000kr, mindre er greit :)

 

Bruksområde: Mest musikk og lydbok, litt serier

 

kilde: Mp3 spiller, musikk er i høy kvalitet, men lydbøkene ikke så bra.. Skal kjøpe ny mp3 spiller, så ikke sikker på hvilken. Kan garantere at det ikke blir en iThing ^^

 

Har begynt å trene og ville vært kjekt med noe musikk da også. Kan ikke bruke propper, ørene mine har aldri likt dem og hesh føles ikke bra ut etter jeg har begynt å svette litt. Hadde vært greit om jeg kunne bruke dem til trening også, men kan godta tips om andre headset jeg kan kjøpe til bare det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ikke være særlig vanskelig å fikse ny plugg (du bør antagelig bytte hele kabelen), i verste fall er det greit å øve på litt lodding når man har noe ikke-kritisk foran seg.

 

Sennheiser HD25 og AKG K518LE er neppe dumme å vurdere. Fin lyd, isolerer en god del og drives godt av de fleste bærbare kilder. Blir nok litt klamme på ørene om du trener, men begge modellene sitter godt fast på hodet om man f.eks. jogger.

Ville nok anbefalt et eller annet sett lette, åpne hodetelefoner til treningsbruk, alternativt noen dedikerte "sportshodetelefoner", Sennheiser har noen irrgrønne modeller til slik bruk. Noen typer er tilmed beskyttet mot fukt, hvilket alltids er en fordel, selv om lyden kanskje ikke er den beste.

Lenke til kommentar

Trenger ikke være særlig vanskelig å fikse ny plugg (du bør antagelig bytte hele kabelen), i verste fall er det greit å øve på litt lodding når man har noe ikke-kritisk foran seg.

 

Sennheiser HD25 og AKG K518LE er neppe dumme å vurdere. Fin lyd, isolerer en god del og drives godt av de fleste bærbare kilder. Blir nok litt klamme på ørene om du trener, men begge modellene sitter godt fast på hodet om man f.eks. jogger.

Ville nok anbefalt et eller annet sett lette, åpne hodetelefoner til treningsbruk, alternativt noen dedikerte "sportshodetelefoner", Sennheiser har noen irrgrønne modeller til slik bruk. Noen typer er tilmed beskyttet mot fukt, hvilket alltids er en fordel, selv om lyden kanskje ikke er den beste.

 

Takker for godt svar :D

 

HD25 hadde veldig skrikende farger, foretrekker litt mer diskret hodetelefoner. AKG'en så grei ut :) Skal se nærmere på den og en en kamerat av meg har i morgen. Noen flere forslag?

 

Når jeg trener er lyden ikke så altfor viktig, er mest for å ha noe annet å fokusere på :) Husker du hva de irrgrønne modellene heter? Beskyttelse mot fukt er et absolutt pluss.

Lenke til kommentar

K518LE kan vel neppe kalles voldsomt diskret, selv om de er brukbare om man går for hvit eller lilla. Merk at sorte finnes kun med tre meters kabel (K518DJ), noe som er noe ordentlig herk, selv om de er svært lette å ordne ny kabel til. Nevner for øvrig at det, såvidt jeg vet, kun er Adidas-versjonen av HD25 som har noen annen farge enn sort.

 

 

Sennheiser-proppene jeg tenkte på har nok blitt en større serie siden sist gang jeg sjekket, generelt kalt "Sennheiser Sport(s)". Fellesnevneren ser ut til å være at de tåler fuktighet og har en eller annen anordning for å sitte bedre på/inni øret.

http://www.prisjakt.no/search.php?query=sennheiser+sport

 

(Tipser om at CDON generelt har ålreite priser og lav fraktkostnad, hvilket alltids må tas med i beregningen.)

 

Et sett vanlige propper ville neppe hatt problemer med regnvær eller svette, men det er jo greit at de er mulige å skylle under springen om nødvendig.

Lenke til kommentar

Ah, du tenker på HD 25-1-II da :p Hmm, den ser ganske grei ut. Tenkte også på koss DJ100, venn av meg har den. Ikke helt sikker på hva jeg skal velge ettersom jeg vet ikke helt hva tingene betyr. Sånn som impedance..

 

Har aldri klart å bruke propper. De passer aldri inn i øret mitt av en eller annen grunn :/ Så ville vært litt kjipt å kjøpe det og så passer det ikke. Kommer ann på hvilken måte de bruker for å sitte i øret..

Lenke til kommentar

Ikke bry deg noe voldsomt om tallene, det holder å vite at høyere impedans gir mindre volum for en gitt effekt, motsatt for sensitivitet (selvsagt gitt at sensitivitet/impedans er konstant i hvert av tilfellene). Typisk vil visse typer MP3-spillere og mobiltelefoner ofte ha for liten kraft til å drive visse hodetelefoner skikkelig. F.eks. Cowon er kjent for musikkspillere med god utgangseffekt, hvilket gjør impedans og sensitivitet mindre kritisk.

 

Det enkleste er å sjekke f.eks. en mobiltelefon med den aktuelle hodetelefonen, eventuelt noe tilsvarende. Prøver du på DJ100 har du noe å gå ut fra. Generelt vil høyt volum være mindre viktig på hodetelefoner som demper støy utenfra.

 

Ang. proppene kan du jo benytte returrett om du ikke finner f.eks. en Elkjøp som fører typen du vil ha. Den beste løsningen vil nok muligens være plugger med en bøyle over øret, gitt at de kan sitte inni, men desto enklere er det jo alltids å kjøpe seg et billig Koss-sett av typen UR5. Lyden er helt grei*, de sitter ålreit på hodet, og koster ikke minst 25kr i diverse nettbutikker.

 

*"Grei" er selvsagt litt overdrevent, men det største problemet er litt "hul" diskant og totalt fravær av bass, det er mulig å tilgi når de koster like mye som et dyrt kneippbrød.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...