Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann alle diskusjon.no :). Jeg lurer på om C++ er noe for meg? Jeg har lekt litt med det før. Ikke noe serriøst. Har som sagt prøvd C# og mange andre ting. Men C++ føles "enklest" ut for meg, føler jeg forstår mer i C++ en jeg gjør i andre språk. Burde jeg gå for det? Og er det noen gode bøker som dere anbefaler?

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Er på vei til å forlate forumet. Finner du ikke tråder her inne som svarer på spørsmålet ditt?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Men C++ føles "enklest" ut for meg, føler jeg forstår mer i C++ en jeg gjør i andre språk.

Det er vanskelig å argumentere for at C++ er enklere enn C#. Etter min mening er C# mye enklere å lære. Din oppfatning skyldes kanskje at du har funnet noen gode tutorials i C++, og noen mindre gode i C#?

 

Si gjerne mer om hva du vil lage, eller utdyp hva du synes er vanskelig å forstå. Hva er det du skjønner i C++ som du ikke skjønner i C#?

Lenke til kommentar

Vil jo egentlig lage noen små spill egentlig. Som 2d platformere. Vet veldig godt at C# kan brukes til dette. Føler personelig for meg at det er lettere med c++. Hvorfor? Bedere tutorials muligens.

 

Det av C# som jeg ikke forstår. Språket virker fantastisk. Det minner om Java, men noen av kodene her funker ikke i Visual C# 2010. Som på denne websiden

csharp station

 

Derfor blir jeg på en måte tvunget til og lære c++. Som også føles greit for meg, jo mere man skriver i et språk jo mere forståelig blir det for meg.

Lenke til kommentar

Det av C# som jeg ikke forstår. Språket virker fantastisk. Det minner om Java, men noen av kodene her funker ikke i Visual C# 2010. Som på denne websiden

csharp station

Det du sier her gir overhode ingen mening.

Kodene på den siden du linker er for C# og vil da selvfølgelig virke i visual studio.

 

To gode platformer for 2d spill er python(pygame) og C#(XNA)

Derfor blir jeg på en måte tvunget til og lære c++.

Du blir overhode ikke tvunget til og lære C++ viss du ikke vil det selv.

Python og C# er språk som gjør ting mye enklere enn C++.

 

Men føler det er vanskelig og lage noe nyttig der.

Viss du vil se mere på python skriver jeg litt om det her.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1288152

Her er linker både til GUI og webrammeverk,python er et meget komplett språk med mange mulighter.

 

Pyside er en stor nyhet for python,det gjør at man bruke QT sitt GUI rammeverk uten og tenke på lisens problemer.

Som man kan få problemer med i PyQt

Et eksempel på et program som bruker QT-GUI er VLC

Lenke til kommentar

Det av C# som jeg ikke forstår. Språket virker fantastisk. Det minner om Java, men noen av kodene her funker ikke i Visual C# 2010. Som på denne websiden

csharp station

Det du sier her gir overhode ingen mening.

Kodene på den siden du linker er for C# og vil da selvfølgelig virke i visual studio.

 

Kjør denne i visual c# du.

 

// Namespace Declaration
using System;

// Program start class
class NamedWelcome
{
   // Main begins program execution.
   static void Main(string[] args)
   {
       // Write to console
       Console.WriteLine("Hello, {0}!", args[0]);
       Console.WriteLine("Welcome to the C# Station Tutorial!"); 
   }
}

 

Men jeg takker for svar, må vel tenke over hvilet språk jeg skal velge. Mye som ser bra ut.

Lenke til kommentar
Kjør denne i visual c# du.

Les nå hele "Tutorial" for den koden.

args[0] er en commandline input,derfor vil du få feil om du bare kjører koden i visual studio.

Koden lengere ned går en fint kjøre uten og gi command line argument.

// Namespace Declaration
using System;

// Program start class
class InteractiveWelcome
{
   // Main begins program execution.
   public static void Main()
   {
       // Write to console/get input
       Console.Write("What is your name?: ");
       Console.Write("Hello, {0}! ", Console.ReadLine());
       Console.WriteLine("Welcome to the C# Station Tutorial!");
   }
}

Du må lese litt nøyere før du kommer med påstand at koden i "The C# Station Tutorial" ikke virker i visual studio.

Viss en kode på en random tutorial side ikke virker,så skylder man som regel ikke på en editor for kode som visual studio er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...