Gå til innhold

Samsung 900x3a / Thinkpad X1 / Asus U36SD


eln

Anbefalte innlegg

Valgets kval

 

Har lenge gått å siklet på Samsung's 900 serie, men har i de siste ukene sett at den har fått mye negativ omtale mtp. byggekvalitet & dårlig wlan dekning.

 

Nå kom jo Thinkpad x1 ut av intet, Har denne samme gode byggekvalitet som T61?

Ser også ut som denne har en vanlig hdmi port, ser på det som en must så man slipper å drasse rundt med en adapter.

 

Hvordan er SSD disken i X1? 2000kr dyrere med SSD, lønner det seg da heller å kjøpe en OCZ 120gb 500mb/500mb's disk å sette inn?

 

Spessiel ram i X1? X1 med 8gb & 160gb ssd koster 6000,- mer enn basismodellen.

Blir heller ikke klok på om den har 4 eller 6 cellers batteri som standard av å lese spesifikasjoner.

 

Asus U36SD kommer vel også snart, kommer denne med SSD fra fabrikk til en overkommelig pris?

Endret av eln
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. U36sd, så mener jeg å huske at eneste forskjellen fra JC er at den kommer med sandy bridge og gt520m.

 

u36sd får altså bedre specs enn X1 da?

 

Syns u36sd med ssd til 10.000 blir litt for dyrt å kanskje X1 litt lite for pengene helhetlig:(

 

VAIO'en med de specsa der kan vel umulig komme til å koste under 20.000?

Lenke til kommentar

VAIO'n er i alle fall drømme lappisen min pr. øyeblikket. Pleier ikke å se så mye på pris om det er noe jeg virkelig vil ha :)

 

Den har liten vekt, og høy oppløsning, samt kraftig innmat og meget god batteritid. Bygget meget solig, og att på til har den et helt greit skjermkort. er det da noe mer å drømme om?

Lenke til kommentar

VAIO'n er i alle fall drømme lappisen min pr. øyeblikket. Pleier ikke å se så mye på pris om det er noe jeg virkelig vil ha :)

 

Den har liten vekt, og høy oppløsning, samt kraftig innmat og meget god batteritid. Bygget meget solig, og att på til har den et helt greit skjermkort. er det da noe mer å drømme om?

 

Det er egentlig ikke noe mer å drømme om nei, men har vanskelig for å tro på at denne skal koste 11-12 lapper :) Har du noen ca. dato for release da?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg sliter med akkurat det samme. Thinkpad er for min del ikke interessant men de to andre er. Har du kommet noe videre?

 

Potensielle laptopper som jeg har eliminert:

 

Acer TimelineX 3830tg - Hørt dårlige erfaringer med merket, anmeldere forteller om varmeproblemer, liten trackpad. Fristende spesifikasjoner, men tør rett og slett ikke. Erfaringer?

Vaio - For dyrt.

Thinkpad X1 - Tenk å betale så mye og få en glossy skjerm og gørr kjedelig eldgammelt design (subjektivt)...

 

Aktuelle laptopper:

 

900x3a - Fantastisk laptop. Riktig vakker. Svakere enn de andre, men det spiller ikke så stor rolle til mitt vanlige bruk.

Fordeler: Matt lyssterk skjerm som fungerer utendørs, bakgrunnsbelyst tastatur, kvalitetsfølelse, design, SSD (anser å bruke eksterndisk for filmer ol som OK).

Ulemper: Dyr, potensielle wifi problemer (som mange melder om). Nordisk modell har riktignok fått montert ekstra kraftig wifi adapter så det kan være i orden (brukbart i hvertfall).

 

Asus U36SD - God kombinasjon av egenskaper. Litt tvilsomt om grafikkortet er brukbart til noe.

Fordeler: Grei pris (halvparten av 900x3a), største standard batteripakka, fåes med hybrid disk (kombinasjon av SSD og roterende, enkelte ting går fortere og plassen er beholdt).

Ulemper: Glossy skjerm, mangler bakgrunnsbelyst tastatur.

 

 

Nå kommer det også snart andre versjoner av 900x3a (selges allerede i usa), noe som kommer til å gjøre at standardversjonen faller 1/4-del i pris.

 

Noen som har noen innspill eller erfaringer med noen av de nevnte modellene?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg sliter med akkurat det samme. Thinkpad er for min del ikke interessant men de to andre er. Har du kommet noe videre?

 

Potensielle laptopper som jeg har eliminert:

 

Acer TimelineX 3830tg - Hørt dårlige erfaringer med merket, anmeldere forteller om varmeproblemer, liten trackpad. Fristende spesifikasjoner, men tør rett og slett ikke. Erfaringer?

Vaio - For dyrt.

Thinkpad X1 - Tenk å betale så mye og få en glossy skjerm og gørr kjedelig eldgammelt design (subjektivt)...

 

Aktuelle laptopper:

 

900x3a - Fantastisk laptop. Riktig vakker. Svakere enn de andre, men det spiller ikke så stor rolle til mitt vanlige bruk.

Fordeler: Matt lyssterk skjerm som fungerer utendørs, bakgrunnsbelyst tastatur, kvalitetsfølelse, design, SSD (anser å bruke eksterndisk for filmer ol som OK).

Ulemper: Dyr, potensielle wifi problemer (som mange melder om). Nordisk modell har riktignok fått montert ekstra kraftig wifi adapter så det kan være i orden (brukbart i hvertfall).

 

Asus U36SD - God kombinasjon av egenskaper. Litt tvilsomt om grafikkortet er brukbart til noe.

Fordeler: Grei pris (halvparten av 900x3a), største standard batteripakka, fåes med hybrid disk (kombinasjon av SSD og roterende, enkelte ting går fortere og plassen er beholdt).

Ulemper: Glossy skjerm, mangler bakgrunnsbelyst tastatur.

 

 

Nå kommer det også snart andre versjoner av 900x3a (selges allerede i usa), noe som kommer til å gjøre at standardversjonen faller 1/4-del i pris.

 

Noen som har noen innspill eller erfaringer med noen av de nevnte modellene?

 

Seint svar men, ble så jeg kjøpte U36JC i juli når de gikk for 4995,- + en 128gb crucial ssd.

Svært fornøyd så langt. Bra vekt, god batteritid, godt tastatur og rask respons med ssd.

 

Skulle gjerne hatt hakket større oppløsning & matt skjerm.

 

Syns samsung 7 serie virker lovende, spessielt om 14" utgaven kommer med matt skjerm og lik oppløsning som 15,4" utgaven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...