Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nekter å koble seg til trådløst router.


Anbefalte innlegg

Heisann.

Vi har nettopp fått oss fiber i hus og det går meget fort når det virker som det skal.

Men jeg har et problem med datamaskinen min.

 

Det er 50/50 sjans hver eneste dag om den klarer å koble seg til routeren.

Hvis den klarer å koble seg opp en dag, kan jeg logge av/på så mye jeg vil og det funker fint. visa-versa. Er ikke random om jeg kommer inn fra forsøk til forsøk, men heller dagene.

Er derfor jeg syns dette er så snodig.

 

Info:

- Jeg har full signal styrke 100%

- Bruker wireless D-link dwa 160 USB adapter. (tror ikke det er noe galt her, siden jeg kommer inn på andre routere da jeg ikke kommer inn på Loqal_15 (fiber-routeren)

- Jeg bruker D-link software (wireless connection manager) til å logge inn på nett. men både d-link og windows7 wireless-baren vises.

- Jeg ser det er et nettverk i nabolaget som bruker samme kanal som vårs (kanal6) signalstyrken til den routreren varierer fra å ikke vises til 13%, men andre datamaskiner i huset kommer alltid inn på loqal_15 så da burde vell de hatt problemer også?

 

 

Feilmeldingen som kommer: Windows kunne ikke koble til d nettverket, vil du feilsøke problemet?

Jeg har feilsøkt, den resetter nettverkskort osv.. men finner ingen feil.

 

Mvh:

Karo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned inSSIDer og finn den kanalen med færrest nettverk og minst overlapping for det trådløse nettet ditt.

Enten reset routeren din til factory settings eller skru av all kryptering og sjekk at alle enheter kommer på nett,

la det gjerne stå åpent i et par dager for å sjekke at du ikke får connection problemer.

Deretter så kan du skru på kryptering.

 

Vær også obs på plassering av routeren, store metallstrukturer i nærheten av routeren kan gi deg slike problemer du beskriver, det være seg sikringsskap, kjøleskap, frysere eller innebygde stålbjelker i bæringa i huset.(Disse kan være vanskelig å vite at er der hvis du ikke bygde huset selv, men det er en mye brukt løsning.)

 

Jeg regner med at du har oppdatert alle drivere, firmware og lignende til alle enheter i netter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg sliter fortsatt med det samme problemet den vil bare logge inn noenganger..

 

Jeg har funnet noe som heter Bridge restrict på wireless innstillingene.. kan det være noe med den?

 

Eller kan det være noe jeg kan gjøre på routerinnstillingene som gjør at min PC låser seg til en fast IP der inne?

 

Setter pris på alle mulige tips:)

test.png

 

test2.png

 

test3.png

Endret av _ducktales_
Lenke til kommentar

Er mange koblet til routeren trådløst? Default antall allowed WiFi-brukere er 16, men sjekk for sikkerhets skyld under Wireless > advanced eller hva det enn het. Kan det evt være noe så enkelt som at kanal 6 er veldig åpen for forstyrrelser? Du kan jo forsøke å sette trådløskanal til f.eks 4, 8, 9 eller 12, da de fleste ruterne sender på 1,6 og 11(?) i "auto"-modus.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Ja har prøvd med noen ulike kanaler også. men problemet har kommet tilbake..

 

Er jo mulig det er noe med antallet, jeg får ikke forandret det til mer enn 16 heller.. derfor jeg lurte på om jeg kunne låse pcen til routeren slik at det alltid var holdt av en plass ledig til akkuratt denne pcen.

Lenke til kommentar

Siden det bare er en maskin med problemer, så ville jeg sett nærmere på den. Kan det være virus eller malware som gjør at den oppfører seg merkelig?

 

Edit: Leste at du greier å koble deg til andre routere ved problemer. Prøv å oppgradere trådløsdriver i PC.

Det finnes flere varianter av DWA-160 og de har forskjellig chipsetprodusent. Lønner seg å laste ned driver fra produsenten til chipsettet og ikke D-link.

 

Sjekk også om det kan finnes nyere firmware til routeren.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Tusen Takk igjen:)

 

Har hatt problemer på noen bærbare også, men de har hatt mest med den stasjonære.

 

Jeg fant denne www.ralinktech.com/support.php

så prøver ny driver nå.

 

den virket ikke. Fant ikke trådløskortet mitt etterpå.. vet du om noen spesifikk drive jeg kan prøve?

Er ikke så flink til å søke opp slikt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...