Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Er Nyno lov på nynorskeksamen?


Anbefalte innlegg

Nynorsk er ikke integrert, det er indoktrinert. Integrering kommer av frivillig handling, indoktrinering er omtrent det stikk motsatte.

Hm. Frå ordboka:

 

indoktrinere: påverke systematisk og einsidig til eit visst syn

 

Eg ser ikkje heilt korleis «indoktrinering» kan passa for å skildra posisjonen til ei målform i eit skulesystem, og dette er den fyrste gongen eg har høyrt om at «indoktrinering» og «integrering» er antonym. Faktisk trur eg at du tek heilt feil, men eg er open for retting på dette. :hmm:

 

Dessutan svara du ikkje på spørsmåla mine. Var det med vilje?

Finner du et ord som passer bedre enn indoktrinering i denne sammenhengen, så værsågod. Etter endt skolegang føler jeg i alle fall at det er en slags indoktrinering.

 

Det var vel bare et spørsmål stilt til meg. Det er forresten ikke utenkelig at sensor på eksamen blir imponert om jeg bruker korrekt ordbruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner du et ord som passer bedre enn indoktrinering i denne sammenhengen, så værsågod. Etter endt skolegang føler jeg i alle fall at det er en slags indoktrinering.

 

Kanskje du ikkje heilt forstod kva eg meinte med integrert?

 

Mange norske skular bruker nynorsk aktivt som målforma si, kvar einaste dag. Desse skulane skriv ut alle dokumenta sine og har alle lærebøkene sine på nynorsk. Det ligg føre masse informasjon på nynorsk som er aktuell i norsk skulegang. Endå fleire skular bruker både nynorsk OG bokmål kvar einaste dag.

 

Å fjerna nynorsk fullstendig frå den norske skulen ville difor vori ein ekstremt vanskeleg prosess som krev mange, mange, mange, mange formelle endringar og som krev mange, mange, mange, mange nye lover for å gjera bokmål til den einaste tillatne målforma.

 

Det var vel bare et spørsmål stilt til meg. Det er forresten ikke utenkelig at sensor på eksamen blir imponert om jeg bruker korrekt ordbruk.

Korleis kom du fram til at det er moralsk å juksa på sidemålseksamenen? Det finst ikkje så mange openberre positive følgjer som eg kan sjå.

 

Om ein elev juksar på sidemålseksamen (og kjem seg unna med det), gagnar dette bare eleven sjølv. Samfunnet ellers tapar på dette ettersom det undergrev heile poenget med eksamenar og karakterar. Dessutan vil eleven innverka statistikken på sidemålskarakteren positivt, som vidare i ei svært lita grad kan bidraga til å halda sidemålsordninga gangande. Eleven vil òg få eit vitnemål som tilseier at han har meir kunnskap enn han eigentleg har.

 

Er dette positivt eller negativt?

Lenke til kommentar

Nyno er jo egentlig bare en avansert ordbok. Har nynorsktentamen selv, har brukt nyno hele vidregående, kan virkelig ikke nynorsk. Sitter å vurderer om jeg skal bruke det eller ikke. Sitter pc-dudsa og sjekker hva slags programmer du kjører på pcen din eller er den eneste faren at en eksamensvakt ser det`?

Lenke til kommentar

Nyno er juks, en på skolen min gikk fra stryk til en femmer ved hjelp av nyno.

 

Den speeder bare opp prossessen med å søke opp ord og kasus o.l. Uansett gir jeg en grei faen i om jeg jukser på nynorsk-eksamen.

 

Nr 1. fordi denne karakteren kan alene ødelegge for min fremtidg utdannelse, selvom nynorsk i seg selv er helt irrelevant for utdannelsen.

 

Nr 2. hvis jeg får en 4er på eksamen så må jeg skrive godt. Så å bruke nyno er ingen garanti for gode karakterer. Man må kunne skrive godt også!

Lenke til kommentar

Nyno kan umulig sikre god karakter. Det er like strenge krav på bokmål som på nynorsk eksamen når det gjelder skrivefeil. Altså, dem forventer at du kan skrive like bra bokmål som nynorsk.

Så det å skrive feilfri nynorsk gir på ingen måte god karakter på eksamen.

 

Men det er ikke lov med nyno da.

Endret av dotten☻
Lenke til kommentar

Eg skjønnar ikkje motstanden mot nynorsk. Sjølv har eg bokmål som hovudmål, men synast at nynorsk har mykje meir «sjarm» som eit språk. Det einaste problemet eg har med sidemål, er den mangelfulle og kvalitetslause undervisninga.

 

Oppgåvemessig håpar eg at sidemålseksamen blir noko lettare enn han i hovudmål.

 

Eg vil seie meg svært enig med mosleth! :)

 

At folk med bokmål som hovudmål seier «nynorskeksamen» i dagligdagstale, er forståelig, men du må akseptera at det er nokon her på foraen som har nynorsk som hovudmål, og da er kanskje betre å kalle det «sidemålseksamen».

 

Eit spørsmål til dykk som har nynorsk som hovudmål: Korleis gjer dykk det i bokmål. Det er mykje fleire tekstar tilgjengelig på bokmål enn på nynorsk, og da les dykk kanskje også nesten meir bokmål enn nynorsk, ikkje sant? Eller tar eg heilt feil no?

Endret av stifa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I alle offentlege høve, skal absolutt alt vera omsett og tilgjengeleg på nynorsk for alle som føretrekkjer det, men i dagleglivet dominerer bokmålet fullstendig. Det er vel bare i Sogn og fjordane fylke at nynorsken framleis står sterkast og dominerer mest, men jamvel dét er bare lokalt sett. Så ja, det er riktig at nesten alle nynorskbrukarar les langt meir på bokmål enn på nynorsk.

 

 

Ei lita retting: Det heiter faktisk ikkje "dykk les", men "de les". Det er faktisk i teorien like feil som å skriva "oss les", sjølv om det kanskje høyrest riktig ut. Tenk på svensk eller dansk; svenskar seier alltid "ni läser" og aldri "er läser", medan danskar alltid seier "I læser" og aldri "jer læser".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er like strenge krav på bokmål som på nynorsk eksamen når det gjelder skrivefeil. Altså, dem forventer at du kan skrive like bra bokmål som nynorsk.

 

 

Det kan så være, men det er strengere med grammatikkfeil på sidemålseksamen enn hovedmålseksamen.

Lenke til kommentar

Det kan så være, men det er strengere med grammatikkfeil på sidemålseksamen enn hovedmålseksamen.

Norsklæraren min sa at det er eit problem at sensorar er snillare på nynorske sidemåleksamener, men mye strengare på gramatikk når sidemåleksamen er bokmål.

Endret av stifa
Lenke til kommentar

Eg sa aldri noko om at eg skulle jukse :)

Eg sa ikkje at du skulle jukse, men eg fråråda deg mot å bruke Nyno. Blir du tatt så må du vente eit heilt jævla år før du får tatt opp att eksamen!

 

Hint: Språkrådet sine «skolesider» er ein svært god måte å øve på. Sidene der har eg brukt ganske mykje i dag. ;)

Endret av stifa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...