Gå til innhold

Utveksling Usa.


Anbefalte innlegg

Total kulturkrasj får man om man putter en nordmann og en amerikaner i heisen sammen. Nordmenn snakker ikke i heis, ikke med kjente, ikke med ukjente. Amerikanere snakker med alle i heisen.

 

Grunnen til det er at det er så lite høyhus i Norge.

Når heisturen tar flere minutter må man finne noe å prate med andre om eller kjede seg ihjel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte setter man opp en liste med 3 stater man ønsker å være utvekslingsstudent. Om det er prioritert eller ei, vet jeg ikke.

 

Om det er valgt en indisk-amerikaner i South Carolina, så betyr det nok at alle sørstatene nå er fri for rasisme...

 

Edit:

En annen ting er om mange av disse svarte lever i fattigdom. Washington DC har vel en andel svarte på over 50 % - hvor 80-90% av disse lever i slum utenfor byen (tall fra hodet etter reisebøker - correct me if I'm wrong!).

 

Rednecks er fortsatt rasister i stor grad, og man trenger ikke 5.000 rasister for å gjøre et opphold utrivelig. I skolealder holder det lenge med 2-3 idioter på samme skole..

 

Jeg var utveksling student selv og valgte 3 europeiske land. Jeg fikk ingen av dem men ble sendt til Norge. Som utlendinger ble jeg mobbet litt paa skolen. Slik er det overallt blant ungdom og jeg er helt sikkert det finnes like mye rasistiske mobbing in norske skoler som i amerikanske skoler. Er du annerledes, saa kommer mobbing

 

Forskjellen var at jeg hadde sett ingen filmer og video om dumme nordmenn og kjente ikke en eneste stereotype aa bli redd for. Det var en fordel at jeg kunne lite om Norge, ikke et eneste norsk ord.

 

Som de fleste skolebarn i alle land hadde jeg et valg, ignorerte jeg disse rasister og fante meg venner som jeg laerte mye om norsk kultur og spraak, noe venner jeg snakker med ofte, selv mange aar senere.

 

Rasisme og mobbing finnes i USA men jeg tror ikke mer enn i Norge, en stor fordel er at du ville sikkert finne mange med afrikanske bakgrunn og laere mye mer enn hvite norske utveksling studenter som ofte har et meget overlegent syn mot USA og laere lite fordi de mener Norge er saa mye bedre paa alle maater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...