Gå til innhold

Ny spillpc student 6k. AMD?


Anbefalte innlegg

Har ikke fulgt noe særlig med på hardwarefronten de siste 4 årene etter sist jeg kjøpte meg ny maskin. Regner med at maskinen vil være AMDbasert siden at det gir mest ytelse for pengene for øyeblikket. Så vidt jeg vet så er CPUen klokkevennlig uten at jeg har noen erfaringer på den fronten, men hvis den tåler en stabil liten klokk. Kommer jeg nok til å prøve på det.

 

Ellers kommer jeg primært til å kjøre GNU/Linux på maskinen, med dualboot for spilling. Har fra før skjerm, mus, tastaturer og et par dvdrom slengt rundt omkring.

 

Oppsett

 

Lian Li PC-A05

Cooler Master Silent Pro M 500W

AMD Phenom II X4 955 Black Edition

Western Digital Caviar Green 2 TB

MSI 870A-G54

Asus Radeon HD 6950 2 GB

Corsair Vengeance DDR3-1600 8 GB...

 

Ser jeg trenger en gpukjøler, også er jeg usikker på om MSI og amd er noe god kombo. Noen innspill?

 

Mvh Runar.

Endret av Runarbs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sto på produktdetaljer at det ikke var vifte på skjermkortet, så gikk ut fra at det ikke var kjøler på det.

 

Skal se om jeg finner et AM3+ hovedkort da. Var ikke klar over at det hadde kommet.

 

amir90: Det stemmer, må ha noe å gjøre når eksamen er over :p

Endret av Runarbs
Lenke til kommentar

Denne du skal spille The Witcher 2 med? :D

 

The Witcher 2 er svintungt. Med i7 2600k overklokket til 4.4Ghz samt et GTX570 overklokket til 805/1610/2000 kjøres det på 45-60fps på high med siste beta, dog etter å ha stilt ned litt på settings. Et sted mellom medium og high blir nok mer riktig :)

 

Det virker som om AMD-kort kjører det noe bedre. Får virkelig håpe det kommer optimaliserte drivere og kanskje en patch eller to etterhvert.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet har det ikke kommet noen AM3+ kort enda. ASUS påstår at kortene deres med 890FX-chipset skal kunne støtte AM3+ prosessorer etter BIOS-oppdatering, men dette er ikke bekreftet av AMD.(mener jeg huske)

Hvis det ikke er kommet noen AM3+ kort, så gidder jeg nok ikke å vente på at de skal bli lansert. Får heller sjekke ut 890Fx-chipsetene da. Takk skal du ha :)

Lenke til kommentar

De sier at 890GX også blir støttet. Liste over aktuelle kort her

 

Kortene koster rundt 1000-lappen +

 

Leste en tråd et sted hvor en fra AMD uttalte at AMD ikke bekrefter at disse kortene vil støtte AM3+ (husker ikke hvor atm. men du finner det greit med google). Hersker litt usikkerhet rundtomkring, så hvis jeg var deg ville jeg undersøkt litt nærmere.

 

edit:leif

Endret av Lambern
Lenke til kommentar

Oppsett:

Fra dustinhome

CORSAIR CX 600W ATX12V 2.3 / EPS12V PSU

AMD PHENOM II X4 965 BE 3.4GHZ 8MB SOCKET AM3 BOX

CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC10666 1333MHZ (4X2GB)

WESTERN DIGITAL CAVIAR GREEN 2TB SATA/300 64MB

ASUS RADEON HD6950 2GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP +GAME

 

fra ps:

Lian Li PC-A05NB Midi Tower - Black (Støydempet)

Mainboard S-AM3+ AMD880G ATX VGA(1024) D-sub/DVI/HDMI 2xPCI-E Audio GbLAN Raid 1394 SATA3 USB3.0 Crossfire

 

Så det jeg sitter å tenker på nå er, skal man vente til Bulldozer blir lansert. Skulle vell komme i Juni en gang, eller skal man bare kjøre på og ha ny maskin til man er ferdig med eksamene.. Har mine tvil om at det kommer noen nye cpuer i min prisklasse, men det kan jo være at noe blir billigere.

Endret av Runarbs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...