Gå til innhold

"Godkjennelse" av komponentene


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etter mye om og men, har jeg kommet frem til at dette er hva jeg vil kjøpe:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=927614&su=84CCA337-7367-4E28-857F-DE9FFA36D106

PC'en skal brukes til spilling, kontorarbeid og surfing.

 

Fint hvis dere delte deres meninger om denne sammensetningen :)

Bare noen spørsmål for å være sikker:

Passer alle delene?

Trenger jeg mer kjøling?

Trenger jeg brackets til harddiskene?

Takler den de fleste spill på høy/medium grafikkinnstilling?

 

Takk :)

Endret av Epicmc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Etter mye om og men, har jeg kommet frem til at dette er hva jeg vil kjøpe:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=927614&su=84CCA337-7367-4E28-857F-DE9FFA36D106

PC'en skal brukes til spilling, kontorarbeid og surfing.

 

Fint hvis dere delte deres meninger om denne sammensetningen :)

Bare noen spørsmål for å være sikker:

Passer alle delene?

Trenger jeg mer kjøling?

Trenger jeg brackets til harddiskene?

Takler den de fleste spill på høy/medium grafikkinnstilling?

 

Takk :)

 

For all del, ikke velg GTX 550! Kjøp hvertfall et 6870, men helst et GTX 560. Mye bedre ytelse for pengene.

Lenke til kommentar

Cooler Master PSUen du har valgt vil drepe datamaskinen din, kjøp heller corsair om du absolutt må handle fra komplett.no

Må ikke det? Link til en som er et bedre alternativ :) Spiller ingen rolle, så lenge det er en relativt kjent og pålitelig side :p

 

Hei!

 

Etter mye om og men, har jeg kommet frem til at dette er hva jeg vil kjøpe:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=927614&su=84CCA337-7367-4E28-857F-DE9FFA36D106

PC'en skal brukes til spilling, kontorarbeid og surfing.

 

Fint hvis dere delte deres meninger om denne sammensetningen :)

Bare noen spørsmål for å være sikker:

Passer alle delene?

Trenger jeg mer kjøling?

Trenger jeg brackets til harddiskene?

Takler den de fleste spill på høy/medium grafikkinnstilling?

 

Takk :)

 

For all del, ikke velg GTX 550! Kjøp hvertfall et 6870, men helst et GTX 560. Mye bedre ytelse for pengene.

 

OK :) Da går jeg for en Asus GTX 560 :) Den virket bedre. Tusen takk :)

Lenke til kommentar

Velg for guds skyld et annet skjermkort. HD 6870, HD 6950 eller GTX 560 er alle gode valg, og hvilket som er det beste valget avhenger av pris og hvilke spill du skal spille. Hvis du skal handle fra Komplett og "må" handle nå, har de et godt tilbud på et HD 6950 fra XFX. Edit: Komplett har gode skjermkorttilbud nesten hver helg. Denne helga mener jeg å huske at de hadde HIS HD 6950 2GB til 1700 kroner. Hvis andre nettbutikker er aktuelle har Dustin Home et veldig godt tilbuf på HD 6870. Jeg ville også valgt en litt større SSD. For eksempel får du en Crucial m4 64GB til 890 kroner hos Komplett, eller en OCZ Vertex 2 60 GB til 799 kroner hos Dustin. Det er også en del penger å spare på å velge en OEM-versjon av Windows.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Om du skal bare kjøre et grafikkort vil OCZ ModXStream Pro 600W holde, om du vil ha mulighet for SLI i fremtiden må du dessverre opp til 650W+. Det beste valget da blir XFX Black Edition 750W. Begge er modulære

 

Takk for tipset :) Tror nesten jeg går for den nu nevnte først, ettersom prisen ikke var så ille, og det blir nok til å drive PC'en min :)

Tror nok ikke jeg kommer til å kjøre flere kort/skjermer med det første. Det blir først om noen år isåfall :)

Lenke til kommentar

Velg for guds skyld et annet skjermkort. HD 6870, HD 6950 eller GTX 560 er alle gode valg, og hvilket som er det beste valget avhenger av pris og hvilke spill du skal spille. Hvis du skal handle fra Komplett og "må" handle nå, har de et godt tilbud på et HD 6950 fra XFX. Edit: Komplett har gode skjermkorttilbud nesten hver helg. Denne helga mener jeg å huske at de hadde HIS HD 6950 2GB til 1700 kroner. Hvis andre nettbutikker er aktuelle har Dustin Home et veldig godt tilbuf på HD 6870.

Så på den siste. Så veldig bra ut, og til en grei pris til en med et relativt lite budsjett.

Er den nok til å drive de fleste spill på medium/høy grafikk og over 30-40 FPS? Isåfall så er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar

Handlevognene hos Komplett er tom.

 

Det ser bra ut nå, men jeg tror det beste hadde vært å handle alt hos Dustin Home. De har alle produktene i den originale handlekurven til en lavere pris enn Komplett, med unntak av RAM-en som er 50 kroner dyrere. I den forbindelse bør det nevnes at du får en del billigere RAM som gjør omtrent samme jobben. For eksempel dette settet.

 

Jeg burde kanskje nevne kabinettet får jeg gir meg. Det du har valgt gir veldig fine temperaturer, men har ikke så god støyreduksjon. Fractal Design Define R3 har veldig god støydemping og grei luftflyt til en veldig god pris. Jeg synes også det ser betydelig bedre ut en HAF 912. Men det er smakssak.

Lenke til kommentar

Jeg burde kanskje nevne kabinettet får jeg gir meg. Det du har valgt gir veldig fine temperaturer, men har ikke så god støyreduksjon. Fractal Design Define R3 har veldig god støydemping og grei luftflyt til en veldig god pris. Jeg synes også det ser betydelig bedre ut en HAF 912. Men det er smakssak.

 

Forsåvidt enig i det. Får se hva jeg velger før jeg kjøper ;)

Fikk du ikke opp handlelista BTW? Er det jeg som gjør noe galt, eller er det Komplett det er noe fucked med?

 

Jaja, uansett, tusen takk for all hjelp så langt! Er veldig takknemlig :)

Lenke til kommentar

Prøver å legge ut handlelista på nytt da:

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=927660&su=D58BE528-1942-438A-AA60-DB1577BF5CAF

 

GPU: http://www.dustinhome.no/pd_5010548986.aspx?

PSU: http://www.dustinhome.no/pd_5010462265.aspx?

 

Alt dette passer sammen nå? Og gir meg en relativt kraftig gaming-PC?

Tar også imot forslag på andre komponenter som kanskje yter bedre eller er billigere til samme ytelse.

Endret av Epicmc
Lenke til kommentar

HAF 912 er 150 kr billigere på Dustin.no

P8P67 Pro er 100 kr billigere på Dustin.no

Vertex 2 60 GB koster 799 på Dustin.no og har like god ytelse.

 

Da kan du egentlig bare kjøpe alt fra Dustin.no og spare penger på frakt ;)

 

Du kan også se på NZXT H2, som har litt bedre plass enn Define R3, hot-swap bay og litt annet godis.

HAF 922 er bedre enn HAF 912 for å ha nevnt det også :hmm:

 

Nå ble du sikkert litt forvirra, men de to jeg har lenket til er meget gode kjøp begge to. Du får mer kabinett enn HAF 912.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...