Gå til innhold

Erfaringer med Suitopia.no


Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med kjøp av dress hos Suitopia? Det virker jo kjempebra, med målsøm-dresser i bra stoff til en veldig billig penge. Samtidig kan du få gratis stoffprøver i posten.

 

Noen som har prøvd?

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nr. 1: De er slettes ikke "tailor made".

Nr. 2: Du får antakeligvis mer for pengene ved å kjøpe en RTW-dress.

Nr. 3: Måleprosessen er meget viktig og det er derfor folk med erfaring tar seg av den biten i butikken. Skal du gjøre den jobben selv kan resultatet bli ... spennende.

Nr. 4: MTM-dress til 1500kr? Lærte en gang at om det virker å være for billig til å være sant er det ofte det, og dette er nok ikke et unntak.

 

Om absolutt må har du jo også Indochino.

Lenke til kommentar

Hvorvidt de med rette bruker begrepet "tailor made" kan diskuteres, men jeg er fullt klar over at det ikke er skreddersydde dresser. Hvis jeg gjør målingene grundig og på riktig måte er det jo nødt til å bli bedre passform enn med en RTW.

 

Men dette er jo bare synsing. Jeg er helst ute etter reelle erfaringer.

Lenke til kommentar

Mulig du kan ende opp med en bedre passform enn ved å kjøpe RTW, men det jeg har lest om slike nettbutikker er ikke mye positivt. Søk litt etter Indochino (av samme ulla som Suitopia) på SF, kan være ting å plukke opp der hvis du virkelig er så innstilt på å ta risikoen. Uansett, fit is king, men det hjelper ikke om dressen er av dårlig kvalitet, noe jeg har stor tro på at dressene derifra er, basert på prisene.

Men personlig erfaring med de skal ikke påberope meg at jeg har.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Ordered a suit from Suitopia. It took 8 weeks (09.03 to 03.05) When the siut arrived it was a joke. It was completely off measurements and the sowingwork was something that the local tailors laughed hard at. I took the dress to the earlier mentioned tailors and one of them wouldent touch it when i asked him if he could do some minor fitting. One tailor would do an attempt to save the dress but that would cost 300%more than suitopia would help with in their perfect fit guarantee. Waiting ANOTHER 8 weeks for another suit is not an option for me. I would never recomend this company to anyone. It takes FOREVER and the quality of the work is questionable at best!

Lenke til kommentar

Tja, jeg har kjøpt MTM-dress til godt under 1500kr. Den er kjempeflott til fyll og fest, sitter som et skudd, og er av helt OK kvalitet. Sømmene er ihvertfall ikke dårligere enn på en en ferdigdress man får kjøpt til under 3k i Norge. Så angående kvaliteten på arbeidet er jeg ikke nødvendigvis enig.

 

Men da hade jeg TRE fittings, det er jo vel verdt å nevne. I tillegg burde jeg hatt en til for å bli fornøyd med buksen, men shit happens. Ville aldri bestilt en MTM-dress til 1500kr over internett. Da skulle den hatt en ubegrenset garanti på dekking av kostnaer til justeringer hos en lokal skredder ihvertfall.

Lenke til kommentar

F2F i Shanghai. Jeg hade egentlig tenkt meg innom WW Chan som har avdeling både der og i HK g er godt likt på styleforum - men han svarte aldri på mail. Han ligger jo i en helt annen prisklasse (4k pluss) men jeg gadd ikke å finne en dyr skredder på farten - jeg kan ikke nok, og kunne fort endt opp med å betale 4k for en dress som skulle ha kostet 1k. Basert på anbefalinger fra noen som jobbet der nede, valgte vi dermed en av skredderne på det minste av de to clothing mall-ene.

 

Jeg skulle helst kunnet litt mer for å handle der også, for her prøver de selvfølgelig å slippe unna med minst mulig arbeid. I utgangspunktet var det bare tenkt å være to fittings, men det måtte bli tre fordi den ene jakken var sydd alt for trangt i armhulene. Den ene buksen sydde de alt for trangt i skrittet (selv om den satt perfekt første fitting, aner ikke hvordan de fikk til det), og ettersom de ikke hade nok stof å ta av, jukset de ved å også legge den ut i lårene. Det la jeg ikke merke til før jeg kom hjem, og det synes ikke når jeg har den på.

 

Men artig å ha gjort det og. Tror definitivt min neste dress også blir MTM, må bare få råd til en tur til Hong Kong eller Thailand igjen, og gå for en styleforum.anbefalt skredder den gangen, for å få et produkt jeg virkelig er fornøyd med. Jeg er godt fornøyd nå og, men da er jeg godt fornøyd med tanke på prisen. Ikke godt fornøyd fordi jeg har en perfekt dress (som jo må være målet en gang.)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Innleggene er gamle, her kommer et oppdatert:

Jeg kjøpte smoking, den passa, men var slett ikke "skreddersydd". Kom for alt for seint i forhold til hva som var forespeilet. Og ble sjølsagt mye dyrere på grunn av avgifter. Kunne like gjerne ha kjøpt smoking i Norge, fått prøve den i butikken og ikke betalt mer.

Lenke til kommentar

Skal du gå for kvasi-MTM, så kan du gå de merkene som ser ut til å gjøre en brukbar jobb.

www.thefineyounggentleman.com har gått gjennom en del av de forskjellige online MTM merkene. 

 

Jeg kjøpte en dress via blacklapel, og var fornøyd til prisen. Betalte 400 USD når dollaren var lav, og fikk en dress som overgikk alt jeg ville funnet her i Norge til nypris. 

 

Men vær klar over at de alle, aller fleste ender opp med en re-make. Dette gjelder nesten alle merker der ut.

 

Om du dog har en dress som passer deg perfekt fra før, så kan du sende den til www.luxire.com og få de til å kopiere den, men de er litt dyrere. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...