Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matteeksamen 2011 10. Klasse


Anbefalte innlegg

Siste oppgaven var svaret 270

 

Hypotenusen "krympet" 5 m per 30 meter.

 

45:5=9

9*30=270

 

Simple as that

 

Enig , men skulle man ikke finne avstanden fra land til båten , ikke lengden av x. Mulig jeg har feil. Hvis ikke er x 200m og dere har trukket fra 30 m . Husker noen ?

Endret av antesta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siste oppgaven var svaret 270

 

Hypotenusen "krympet" 5 m per 30 meter.

 

45:5=9

9*30=270

 

Simple as that

 

Enig , men skulle man ikke finne avstanden fra land til båten , ikke lengden av x. Mulig jeg har feil. Hvis ikke er x 200m og dere har trukket fra 30 m . Husker noen ?

 

Lengden x var avstanden fra land til båten, her var den ene kateten 50m. x+30m var avstanden fra mannen(?) til båten, her var den ene kateten 50m.

 

Lengden fra land til båten var 270m

Lengen fra mannen(?) til båten var 300m

Endret av OscarA
Lenke til kommentar

Lengden x var avstanden fra land til båten, her var den ene kateten 50m. x+30m var avstanden fra mannen(?) til båten, her var den ene kateten 50m.

 

Lengden fra land til båten var 270m

Lengen fra mannen(?) til båten var 300m

 

 

Argh , nå husker jeg oppgaven ja . Regner med at jeg iallefall får et lite pluss for 5meter "krympingen".

Endret av antesta
Lenke til kommentar

Lengden x var avstanden fra land til båten, her var den ene kateten 50m. x+30m var avstanden fra mannen(?) til båten, her var den ene kateten 50m.

 

Lengden fra land til båten var 270m

Lengen fra mannen(?) til båten var 300m

 

 

Argh , nå husker jeg oppgaven ja . Regner med at jeg iallefall får et lite pluss for 5meter "krympingen".

 

Du får nok det, ja

 

http://www.udir.no/upload/Eksamen/Grunnskolen/2011/SensorveiledningerV11/Sensorveiledning_MAT0010_Matematikk_V2011_BM.pdf

 

Oppgave 9

Vurder delpoeng. I denne oppgaven kan mange forholdslikninger settes opp. Den matematiske notasjonen i oppgave 9 er informert om i vurderingsveiledningen 2011, og forutsettes derfor kjent for elevene. Figuren i oppgaven er en skisse og elevene kan derfor ikke måle på figuren for å finne svaret, jf. Vurderingsveiledningen MAT0010 Matematikk 2011, kapittel 2.5.3 Skisse.

Lenke til kommentar

Tenkte også sånn, men jeg fikk 270..

 

Hva er svaret på den oppgaven der vi skulle forenkle 4a2 - 2a / 2a?

 

aaaah jeg tenkte 270 først , men siden det gikk fra land og til båten trakk jeg fra 30 m.

 

Gjenkjenner ikke den oppgaven :S

 

270 er riktig, jeg er 110% sikker :)

Lenke til kommentar

jeg tror jeg glemte å skrive hvilken klasse jeg går i på prøven, tror dere jeg kan få stryk for det?

 

Jeg personlig tror ikke det.

 

Jeg fikk beskjed av læreren min at jeg ikke trengte det, og i og med at sensor ikke skal ha noen formening om hvem du er, er det kanskje like greit at man ikke skriver på klasse...

 

Sensor kan jo vite hvem som er god i hvilken klasser på hvilken skoler osv...

 

EDIT: Fant dette i vurderingsveiledningen:

 

Besvarelsen av Del 2 – inkludert eventuelle vedlegg – legges inn i Del 1 og sendes til sensor. Besvarelsene skal være anonyme. Den eneste identifiseringen er skolens navn og kandidatnummer (som i PAS).

 

 

Er det noen andre som kanskje vet bedre?

Endret av Grimstadexpressen
Lenke til kommentar

Vi fikk beskjed om at det blir fratrekk i karakter om ikke slike felt blir fylt ut.

Hos oss skulle vi kun fylle ut kandidatnr, fag og ark nr elns, ikke klasse. Tviler på det blir fratrekk i karakter om en ikker har fylt ut klasse siden det virker som det er masse forskjellig informasjon ute og går. :p

Lenke til kommentar

Oppgave 1 a)

Svarte 30229

 

Oppgave 1 b)

Svarte 20 min

 

Oppgave 2 a)

Husker ikke rekkefølgen, men fant fellesnevneren 32 i hvert fall.

 

Oppgave 2 b)

Svarte 122,69

 

Oppgave 2 c)

Svarte 52,4 mm

 

Oppgave 4 b)

Husker ikke oppgaven.. anyone?

 

Oppgave 5 c)

Husker ikke oppgaven.

 

Oppgave 6 b)

Husker ikke :(

 

Oppgave 6 d)

8,94

 

Oppgave 7 b)

Husker ikke

 

Oppgave 7c)

...

 

Oppgave 7 d)

Her regnet jeg overflaten MED grunnflaten, mens i sensorveiledningen står dette:

Overflateutregning med grunnflate er ikke naturlig her. Bare de flater som er mulig å se, det vil

si alle de fire sideflatene i pyramiden konstituerer pyramidens overflate. Vurder delpoeng for

de elever som tar med grunnflaten som en del av pyramidens overflate.

Syyykt irriterende. Noen flere som gjorde det eller?

 

Oppgave 8

Faila på denne tror jeg. Hva var svaret?

 

Oppgave 9

270

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...