Gå til innhold

Den store P8P67-problem tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du lar være å sette spacere noen steder så utsetter du kortet for unødig belastning i form av at det kan bøyes når du monterer foreks. skjermkort eller minne. Resultatet kan bli at loddinger / print på hovedkortet sprekker under belastningen og mister kontakt (popolært kalt ukontakt) med hverandre. Dette igjen kan medfører uforklarlige avbrudd, blåskjermer, etc. Bruddene i loddinger etc. er nok usynlige for det blotte øye, men kan kanskje betraktes gjennom et forstørrelsesglass.

 

Hvis manglende spacere på deler av kortet medfører kontakt med metall i kabinettet kan det selvsagt også oppstå kortslutninger.

Lenke til kommentar

Har spacere mellom, men det kan være at en eller to mangler, skal sjekka senere. Kan dette være nok til å forårsake kortslutning?

 

Tviler på at en eller to spacere mangler kan føre til kortslutning, som -alias- beskriver over at så lenge hovedkortet ikke har direkte kontakt med kabinettet så skal det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Har spacere mellom, men det kan være at en eller to mangler, skal sjekka senere. Kan dette være nok til å forårsake kortslutning?

 

Da du tydeligvis ikke har oversikten kan det kanskje tenkes at du også har plassert noen der de ikke skal plasseres? Isåfall kan også dette føre til en kortslutning.

 

Røsk ut hele røklet og sjekk både spacere og pinnene i sokkelen. Har du et godt kamera med høy oppløsning kan du ta et bilde av hovedkortet og legge det ut her. Kanskje kan noen trente øyne få øye på noe du ikke kan.

Lenke til kommentar

Sjekket spacerene, og alle var på plass. Er ikke hjemme akkurat nå, men skal ta bilde av CPUen når jeg kommer hjem, og legge den ut her.

 

Fant imidlertid noe merkelig i hovedledningen fra PSU til hovedkortet, det så ut som en av pinnene i denne kontakten var vekke. Tar bilde av dette også senere, så kan kanskje noen fortelle meg om det er slik det skal være eller ikke.

 

Tenker jeg skal sende delene i retur til komplett nå, for å se om jeg kan få nye.

 

Ellers, takk for svar så langt!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...