Gå til innhold

Corsair eller Crucial


Koshs

Anbefalte innlegg

Tenkte å kjøpe meg ei ny minnebrikke.

 

-Corsair Value S. PC2700 DDR-DIMM 512MB(Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5), 908kr

 

-Crucial PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 6ns(Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64 ) 912 kr og

 

-Crucial PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 ECC(Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 72 ) 948kr

 

Desse kostar vel 900 kr , som er det eg har til formålet! Prisene er hos Flexi data, der eg henter i butikk til web-pris.

 

Eg speler ein del, redigerer video men elles vanleg bruk. Overklokker ikkje!

 

Kva for ei minnebrikke bør eg kjøpe?

 

Koshs

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde hatt opplysninger om ditt oppsett, men ser man isolert på de to fabrikkantene så er det jo stor kvalitet forskjeller ut og går her.

 

Dersom du spør meg og det har du jo gjort så har jeg helt klart gått for ”Corsair” :woot:

 

Om du skal velge PC2700 eller annet er avhengig av ditt oppsett (HK og Prosessor).

 

Lykke til

Lenke til kommentar

en ting er sikkert, hvis du ikke kjører et serveroppsett eller noe slikt, kan du iallfall glemme den med ECC...det er ikke vits..

 

når det er sagt...jeg tviler på at det er så store forskjeller på rambrikker i den ytelses kategorien du ser på...begynner man å snakke om Corsair sin XMS serie mot crucial sine, er situasjonen kanskje noe annet...

 

går for de billigste du ;)

Lenke til kommentar

Vel, tror nok de brikkene der gjør akkurat samme jobben gitt. Men jeg liker tankegangen til Corsair bedre enn Crucial så av prinsipp hadde jeg kjøpt Corsair. :D

 

Og styr klar av ECC brikken hvis du ikke skal ha kun ECC brikker og har et hovedkort som støtter det.

Lenke til kommentar

Som jeg sa lengre oppe -- Corsair er et bedre produkt en Crucial.

 

Jeg får fnatt når jeg hører enkelte uttaler seg "man får bedre ytelse for pengene". Det kan kanskje stemme det, men for meg er det viktigste at produktet virker og at man ikke sitter med en PC full av uforståelige feil.

 

Nei, styr unna alle billigprodukter og kjøp det beste så vil du få det du er ute etter -- en stabil og god PC. :wink:

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...