Gå til innhold

Leter etter gode RTS eller coop spill


Anbefalte innlegg

Jeg leter litt etter noen gode coop/multiplayer spill lignede Stronghold: Crusader og AoE 3 osv.

 

Jeg og noen venner hadde noen gode stunder i AoE3 og vi vil gjerne begynne og spille sammen igjen vi skal nå prøve RUSE men vi er ikke helt sikkre

 

så legg gjerne igjen et svar med dine topp 5 rts spill eller kansje noen gode coop shoot/action adventure osv :)

 

:new_woot:

 

MvH Lucas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LAN-Spill å anbefale, på krysning av sjanger tho.

 

Diablo 2: Lord of Destruction

 

Beste RPGspillet jeg har spillt omtrent. Veldig moro som LAN-Spill.

 

 

Soldat

 

Veldig enkel 2D-Shooter, som også er gratis :D Veldig morsomt LANspill!

 

 

Borderlands:

 

En hybrid mellom FPS og RPG, som får det til veldig bra. Suger som singleplayer, men brukte hele påsken på å spille dette med broren min. Deffinitivt verdt å teste med venner. Maks 4 spillere da.

 

 

Magicka:

 

Veldig morsomt multiplayerspill med et herlig spellcastingsystem som gjør coop-delen veldig morsom.

 

 

RTS top5:

 

Total War: Shogun 2

 

RTS-spill som også er veldig engasjerende. Spillet skinner vel mest online/coop etter min mening. Også moro med tidligere versjoner i spillserien. Alle er konge!

 

 

Company of Heroes:

 

Fantastisk 2. Verdenskrigspill. En av de største suksessene jeg har spillt med venner. Må prøves om du liker RTSspill.

 

 

RUSE:

 

Veldig morsomt og innovativt. Om dere har vurdert det så burde dere ta det steget :D

 

 

Red Alert 2:

 

Gammelt men alltid en god coop-klassiker :D

 

 

Command & Conquer: Generals, Zero Hour.

 

Begynner også å bli litt gammelt, men er utrolig underholdende. Også verdt å sjekke ut. Ikke så innovativt som f.eks RUSE, men demper ikke underholdningsverdien av den grunn :D

 

Noen spill jeg kom på i slengen dette :p Håper du finner noen du liker ;)

Lenke til kommentar

The Guild 2 kan være noe å se på. Litt spesielt sandkasse spill som er en blanding av rollespill og strategi der man kan 12 (tror jeg) sammen samtidig. Kort forklart går spillet ut på å lede et familie dynasti i 1400 tallets Europa. Man kan velge mellom 4 start klasser og kjønn. Man må finne seg et kvinnfolk (eller man) , gifte seg og få barn for å være sikker på at slekten ikke dør ut med første. Man begynner på bunnen av den økonomiske/sosiale næringskjeden å bygger seg oppover til å bli en mektig adelsmann med alle rettigheten det innebærer. I råde til byene kan man ta på seg politiske verv som ordfører, dommer og en haug andre utifra størrelse på byen.

 

Utrolig festelig å ta over hele byen politisk og dømme alle økonomiske/politiske konkurrenter i rettsaker!

 

Det store minuset med spillet er at det mangler instruksjoner! Så var veldig frustrerende å lære seg det men gøy når man først kom i gang. Også verd å nevne at serverne deres er slått av så man må gå gjennom VPN (hamachi etc) eller være på samme fysiske nettverk.

Lenke til kommentar

Vil absolutt anbefale "Men of War"! Eit RTS spill uten basebygging og med litt meir kontroll på karakterene du spiller med. Kan vel eigentlig beskriva det som ein sammensmeltning av "Company of Heroes" og "Commandos".

 

Kvar person har inventory, der ein kan ha forskjellige våpen granater og ammunisjon. Du må plukke opp ting underveis i oppdragene. Dør personen så er det mulig å gjenopplive han med morfin, men uten den så er han vekk. Det går ann å tilkalle forsterkninger underveis, så å byggje ein base er ikkje ein del av gameplayet. Du kan dog byggje sandsekk forsvar, gå inn i hus, repaprere tankser (inkludert fiendens) og biler og bruke allt mulig skrot til å gjemme figurene dine. Men det beste av allt, CO-OP kampanje! Eg og ein kammerat har spelt gjennom halvparten av missjonene, og det er genialt å samarbeide på dei forskjellige banene. Anbefales på det sterkeste!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...