Gå til innhold

Karakterkrav på master 2 åring


Opous

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Fullfører min bachelorgrad i ingeniørfag - data, neste vår. Tenkte jeg skulle ta en mastergrad på ntnu eller HiST. Har noen spørsmål vedrørende minimumskravet på >C i snitt. Har lest noen steder at denne er 2.5 og 3.0. Noen som kan forklare meg hva virkelig en C i snitt er? Jeg har regnet slik:

 

  • A = 5
  • B = 4
  • C = 3
  • D = 2
  • E = 1

 

Hvor et fag som er 10 studiepoeng og jeg har fått C i blir da: 3 * 10 studiepoeng = 30 poeng. Når jeg summerer opp dette havner jeg på ca 390 poeng, hvor jeg deler disse 390 på antall studiepoeng gjennom mitt studieløp.

 

Gjøres dette korrekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

C er regnet som 3 og det er riktig utregning. Så fremt det er snakk om vektet vurdering av karakterene.

 

Noen studier praktiserer opptak på bakgrunn av karakterene på hele bachelorgraden din vektet ut i fra størrelse på fagene, som du skisserte over. Andre baserer seg på vekting, men da bare ut i fra fordypningen din på rundt 90 stp.

 

Så har du de som gjør inntaket på de to forskjellige måtene som nevnt ovenfor, men hvor de ikke tar hensyn til fagstørrelsen, men altså da mener at en A på 30 stp er det samme som en A på 5 stp. Med andre ord, flere A-er på 5 stp vil kunne veie opp for en dårligere 30-stper.

Endret av iChristian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...