Gå til innhold

Forskjellen mellom PS3 Blurayspilleren og VLC o.l?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Dersom du laster ned en torrent (uavhengig om den er lovlig eller ikke), og spiller den av i VLC/Quicktime/WMP o.l, så blir det mye dårligere kvalitet på filmen enn om du tok den samme filen og spilte den av på PS3en din. Hvorfor er det slik, og finnes det programmer som kan spille av filer i minst like god kvalitet som PS3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv dette:

 

Start your ps3, log in with any user account and go to Settings >> Display Settings – now scroll down to the second last settings which says RGB Full Range (HDMI) – set it to Full now Enable Y Pb/Cb Pr/Cr Super White (HDMI) – set it to On if your TV or the display monitor is compatible with super white output.

 

Improve PS3 Video Display Quality On HDMI | Enhanced PS3 Display With RGB Full Range On HDMI | Improve PS3 Output Over HDMI | Enable Y Pb/CB Pr/Cr Super White (HDMI)

Lenke til kommentar

Sapphire 5770 klarer Bad Company 2, Crysis 2 osv på middels/høy med en akseptabel FPS, så jeg ser ikke helt hvorfor filmer blir en smule uklare.

 

Kjører ikke begge maskinene på samme skjerm til vanlig, men selv når jeg gjør det utgjør det ingen forskjell kvalitetsmessig - PS3en viser fortsatt bedre kvalitet enn PCen.

Dette ''problemet'' gjelder forsåvidt hos mange andre jeg har snakket med også, uavhengig av hvilket skjermkort de bruker. Kan det ha noe med codecen til VLC å gjøre?

 

PS3 har også betydelig bedre kvalitet enn de 2 andre PCene mine også, som kjører helt forskjellige skjermkort, så jeg tror ikke hvilken GPU du bruker spiller så stor rolle.

Endret av Complain
Lenke til kommentar

Kan du utdype hva du mener med dårligere kvalitet ?

Om det er uklart, eller om det er kornete bilde, eller om det er sort nivået som er feil, farger som ikke ser rett ut i forhold til PS3 ?

 

En smule mer uklart/kornete enn PS3, sort nivået er ikke optimalt, fargene er ikke helt naturlige i forskjell på PS3, og slikt. Det er ikke dramatisk dårlig kvalitet, men det er åpenbart at PS3 har en del bedre kvalitet, uansett hvilke av PCene jeg bruker på hvilken som helst skjerm.

Lenke til kommentar

jeg har samme erfaring. la oss si en stor filmfil, 1080p spilles av mye bedre på ps3, enn om jeg kobler pcen på tven via hdmi.

 

største feilen jeg ser er at bildet henger igjen når jeg spiller via pcen, mens på ps3 har jeg ikke dette problemet.

 

det har sikkert med hvilken skjermoppdateringsfrekvens som støttes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...