Gå til innhold

If sin reklameringsmåte


Anbefalte innlegg

Var tidlegare Vesta kunde, og vart dagleg mast av if om at dei har en super forsikring som dekker alt.

 

http://www.if.no/web/no/privat/Forsikringer/Hus/Pages/Omforsikringen.aspx

 

Nå begynte taket vårt å lekke, og vi ringte fekk oppretta sak. Vi får avslag fordi at at taket lekker. Men er ikkje det nettopp det det står på nettsida deira om at superforsikringa dekker skade hvis taket lekker?

 

Over telefon seier dei at dei kun dekker følge skadene hvis taket lekker. Er det berre eg som misforstår dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har i utgangspunktet sympati med problemstillingen din, men om man objektivt skal se på formuleringene står det et sted:

 

-Lekkasje fra rør

 

Noe som jeg tolker som at forsikringen dekker reparasjon av lekkasje fra rør, mens det lengre nede står

 

-Skade hvis taket lekker

 

noe som etter å ha lest linjen over kan tolkes som at forsikringen dekke skaden forårsaket av taklekkasjen, ikke taklekkasjen i seg selv (i motsetning til rørlekkasjen som blir dekket).

 

Hvis man kan finne grunnen til lekkasjen et annet sted i betingelsene, slik som "Naturskade" eller "Skade av tung snø" så kunne man kanskje få det dekket, men dette ville vel være vanskeligere å dokumetere i ettertid. Dersom taket lekker fordi taket er gammelt er det nok du som må ta kostnaden med å skifte/fikse tak.

Endret av Ekko
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ekko treffer spikeren på hovudet, men han har også rett i at det er vilkåra og ikkje ein reklametekst på nettet ein bør byrja i.

 

Nå har heller ikkje eg tilgang på vilkåra til If, men det svaret som førstepostar har fått høyrast ganske vanlig ut. Slike utvida dekninger dekker følgjene av utett takk. Men dei dekker ikkje utbetring av utettheten. Dette er ein forbetring som dykk sjølv må stå for.

 

Noko anna er det sjølvsagt om lekkasjen skyldast ei hending slik som at noe har falt ned på taket og skada det, men stort sett skyldast jo slike lekkasjer slit og elde eller at det er gjort konstruksjonsfeil.

 

Men eg gjentar. Les vilkåra. Det er sikkert noko å kverulera på der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...