Gå til innhold

Veien til å bli jagerpilot?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et stort ønske om å bli jagerpilot. Selv om jeg er klar over at det er mange tilsvarene tråder her på forumet, finner jeg ikke mange konkrete svar på det jeg lurer på. Jeg er 17år (1994) og går VG1 nå med T-matte.

 

Jeg lurer på hvilke fag jeg må ta til neste år for å kunne bli jagerpilot. S/R/kjemi/Fysikk/biologi.

 

Jeg har valgt R1, Fyrsikk1, Kjemi1, Biologi1. Har 4.2 i snitt til jul. Hadde 5.1 avsluttende på Ungdomskolen.

 

 

Tusen takk for alle svar.:thumbup:

 

Hilsen en kanskje fremtidig jagerpilot.:love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har et stort ønske om å bli jagerpilot. Selv om jeg er klar over at det er mange tilsvarene tråder her på forumet, finner jeg ikke mange konkrete svar på det jeg lurer på. Jeg er 17år (1994) og går VG1 nå med T-matte.

 

Jeg lurer på hvilke fag jeg må ta til neste år for å kunne bli jagerpilot. S/R/kjemi/Fysikk/biologi.

 

Jeg har valgt R1, Fyrsikk1, Kjemi1, Biologi1. Har 4.2 i snitt til jul. Hadde 5.1 avsluttende på Ungdomskolen.

 

 

Tusen takk for alle svar.:thumbup:

 

Hilsen en kanskje fremtidig jagerpilot.:love:

 

 

Det der er kurant, men det eneste de krever er generell studiekompetanse. Karakterene teller lite, det er hvordan du gjør det på opptaksprøvene som teller. Lykke til!

Lenke til kommentar

Påstanden om at karakterer ikke teller er nok desverre feil. Selv om du kan bli kalt inn til både fase 1 og fase 2 på opptaksprøver, kan de bruke "dårlige" karakterer mot deg i form av manglende motivasjon for å fullføre den akademiske biten som kreves for å bli flyver. Jobb så godt som mulig på VGS er min anbefaling.

Lenke til kommentar

Påstanden om at karakterer ikke teller er nok desverre feil. Selv om du kan bli kalt inn til både fase 1 og fase 2 på opptaksprøver, kan de bruke "dårlige" karakterer mot deg i form av manglende motivasjon for å fullføre den akademiske biten som kreves for å bli flyver. Jobb så godt som mulig på VGS er min anbefaling.

 

Selvfølgelig. Men dette tar jeg som en selvfølge =]

La meg omformulere; de legger lite vekt på selve tallene som står på vitnemålet ditt så lenge du består alle opptaksprøver :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...