Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

dram_led lyser rødt


Anbefalte innlegg

Heisann. Hadde no problemer med BSOD og fant ut at det var minne som foresaket det. Derfor kjørte jeg Memtest86. Jeg testet først den ene brikken og fikk 2 errors, men når jeg tok den ut og satte inn den andre for å teste den fikk jeg ikkeno signal til skjermen og dram_led på hovedkortet lyste rødt. Har sjekket at alle kabler sitter godt, og prøvd rambrikkene i alle slotsene.

 

Har 2x2gb corsair xms3 og asus p8p67 hovedkort

 

Det jeg lurer på er om det er hovedkortet det er noe galt med eller om det bare er rambrikkene. Har ingen andre maskiner å få testet rambrikkene i.

 

Noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal høre i morgen om det er noen jeg kan låne en brikke av. Hvis det ikke er det er det mulig jeg kjøper 2 nye brikker og tester de. Virker som det er den letteste løsningen, og man kan aldri få nok ram :thumbup:

hehe sant nokk, har selv 4x2gb ram

Lenke til kommentar

Jeg har samme rambrikker, og hovedkort Caprize. Veldig rart dette, jeg får bootet noen ganger men dette fører til bluescreens etterhvert. Er det på komplett du har kjøpt hovedkort og rammen? Si ifra om du får sendt tilbake samme varer uten kostnad :)

Lenke til kommentar

Jada, har prøvd å trykke på Mem OK knappen. Den begynner å blinke og går tilbake til å lyse hele tiden etter en kort stund.

 

@ bekimc. Kjøpte varene på Dustin home. De sier at jeg kan sende varen til dem, og de skal teste og reparere, eventuelt sende ny vare til meg. Hvis det viser seg at det ikke er noe feil med den må jeg ut med 250 kr + moms.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...