Gå til innhold

Økonomifunksjonen


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg holder på med en eksamensoppgave i entreprenørskap og bedriftsutvikling. Der har jeg noe innen økonomifunksjonen som jeg trenger hjelp med å finne informasjon om.

 

Jeg er ute etter en orientering om viktige ting innen økonomifunksjonen som regnskap, finansiering og likviditet.

 

Takker for svar. :yes:

 

 

EDIT: Skriveleif

Endret av DaMole
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bump. Trenger hjelp fort, i og med at dette skal i en muntlig eksamen om noen dager. Har prøvd google, men finner ikke noe som svarer 100% på det jeg er ute etter. Så hvis det er noen som er god på økonomi, kan dere vennligst hjelpe meg?

Takker så meget! :)

Lenke til kommentar

Problemet mitt er at jeg ikke finner noe om viktige begreper og ting innen økonomifunksjonen som handler om regnskap, finansiering og likviditet. Det jeg er ute etter er hvordan dette gjøres, kort fortalt, innen en bedrift.

 

Det er et standard hefte i entreprenørskap og bedriftsutvikling I vi har fått utlevert der det står forskjellige emner. Jeg skal da skrive ned noe om hvert av emnene, og noe av dette er økonomifunksjonen. Dog, økonomifunksjonen handler om mer som jeg allerede har dekt, men det jeg trenger hjelp med er rett og slett det jeg har nevnt allerede.

 

"Økonomifunksjonen" er ikke et uklart begrep. Det er rett og slett funksjonen økonomien har i bedriften, mer eller mindre. I og med at det kun står noe (veldig kort og lite) om finansiering i lærerboken og ikke noe mer konkret om det, samtidig som det nesten ikke står noe i det hele tatt om regnskap og likviditet, spør jeg her.

 

EDIT: Skriveleif

Endret av DaMole
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...