Gå til innhold

Får ikke sendt mms med one call


Anbefalte innlegg

Jeg gikk nylig over til One Call, og nå får jeg ikke lenger sendt eller mottatt mms med min SE x10 mini pro. Jeg har fulgt mms oppsettet for android inne på One Call sine nettsider(samt tatt en omstart av telefonen), men det hjelper ikke. Jeg har ikke tilgang til Network Norway sitt nett her jeg bor. Kan det ha noe med saken å gjøre? Altså at innstillingene må endres slik at mobilen konstant velger Telenor sitt nett?

Endret av sheherezade
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos meg har One Call slite med internettilgangen sidan i går kveld. Også eg brukar Telenor-nettet, så det kan godt vere eit Telenorproblem for det eg veit. Prøv å vente eit par dagar for å sjå om problemet går over.

 

Elles kan det vere at telefonen din ikkje sender/mottar mms ved roaming, dette for å spare pengar når ein er i utlandet. I så fall må du gå inn og hake av for at dette skal vere PÅ. (Eg kjenner ikkje den telefonmodellen du har, så dette er ein generell kommentar).

Lenke til kommentar

Det ser ut til at Telenor har problemer med enkelte deler av sitt nett:

 

Driftsmeldinger

START: 31.03.2011 12:07

 

TJENESTEKONSEKVENS:

 

Tjenesten(e) har redusert kapasitet

 

Gjelder:

 

GSM, GSM Core (N), gsm, Interaktiv Kundeservice, Mobil Pakkedata (N), Mobil Tale, Mobilaksess, MVNO-NetworkNorway, Nordic Connect Mobile, Prepaid Telenor, Proff SMB kø, Proffnett, Tvillingkort, UMTS, UMTS Core (N)

 

STATUS:

 

Feilretting pågår.

 

ÅRSAK:

 

Utstyrsfeil

 

Her må man nok bare ta tiden til gode :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...