Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sexliv utenfor stupet?


weak

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er ei jente på 20, som har vært sammen med kjæresten min i litt over et halvt år nå, og sliter egentlig ganske mye med sexlivet vårt.

 

Vi var venner en stund før vi ble sammen med mange felles venner, og kom frem flere ting om tidligere kjærester han har hatt og endel om deres sexliv. Bl.a. sex på mange forskjellige plasser, ofte og på så og så mange forskjellige måter.

 

Og det startet bra i vårt forhold også, vi hadde sex ofte (gjennomsnitt 3 ganger pr dag), men ikke mye variasjon enn misjonærstilling. Men nå er vi på et helt annet sted, det ble sjeldnere og sjeldnere, og jeg begynte egentlig å gå lei av misjonær og bare sex i sengen på kvelden. Så det har blitt en vondt sirkel, jeg har sagt at jeg ønsker variasjon og undrer litt på hvorfor han har tatt initiativ hos tidligere kjærester (forskjellige plasser, impulsivt og forskjellige vrier), men han aldri tar initiativ med meg? Det er bare på kveldene, og det er ikke hver dag han ymter frempå at han har lyst heller.

 

Føler at han ikke har lyst på meg, så har egentlig ikke så stor sexlyst mer heller, de siste tre ukene har vi hatt sex en gang i uka, men da har han villet litt oftere, men jeg føler ikke for det. Har også mistet mye selvtillit, og har mistet lysten til andre stillinger fordi jeg føler det er noe feil med meg, kroppen min, etc.

 

Jeg kom akkurat ut ifra et 3 år langt forhold, hvor sexlivet var bra, vi gjorde det ofte og variert, noe jeg liker! Følte at eksen var tiltrukket av meg og ville ha sex med meg også, og det er der det mangler i mitt nåværende forhold føler jeg.

 

Forholdet vårt er perfekt ellers, og han mener at jeg ikke tar noe initiativ f.eks på andre plasser osv, men det har jeg gjort, men forsiktig, og når han ikke plukker opp det en gang, så er det vel lite interesse.

 

Hva tror dere?

Hva mener dere jeg skal si?

Jeg har sagt hva jeg føler, og hva som er forskjellen på meg og tidligere, siden han er jo "ingenting" i forhold til hva han har vært med dem (da jeg er lei av å gå rundt grøten), men får bare til svar at det ikke er noe.. men noe må det være.

 

Sorry for langt og rotete innlegg, men mye på hjertet, og håper på etterlengtet innblikk fra nøytrale øyne, hva jeg skal gjøre videre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det han som må ta initiativet? Hva mener du med å hinte egentlig, ettersom han ikke plukker det opp som du sier. Og så sier du at du tidligere ikke har vært fornøyd med kroppen din, da vet vel han det og vil ikke prøve å få deg til å gjøre noe du ikke liker? Og kanskje han også er drittlei av å ha sex tre ganger om dagen eller som nå, kun misjonær en sjelden gang når det er kveld.

 

Uansett forstår jeg ikke at dette skal være noe katastrofalt problem, slik det er lagt frem. Ordsammensetningen "sexliv" er for meg helt tåpelig og uten mål og mening. Edit: Hva er egentlig et "sexliv"? Er det et liv utenom det vanlige livet? Trer du inn i en annen dimensjon når du skal ha sex, hvor alt handler om sex? For et sexliv uten sex, det kan jo ikke være noe serlig da isåfall. Og hva betyr sex.. Det er kjønnslig omgang som det så fint står i ordboken.

Endret av NicolasDarvas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke for å være en tragisk klisje, men det er svinginger i de fleste forhold når det kommer til sex. Det kan være forbigående. Du sier jo selv at han hadde lyst oftere enn en gang i uken, men at du ikke hadde. Dere hadde bare ikke lyst samtidig.

 

Om du vil ha ett mer spennende sexliv, så er ikke svaret alltid å snakke det ihjel. Hva med å ta iniativ? Nå som været er på fremgang, ta ham med på piknik i skauen og ta iniativet der. Overask ham i dusjen. Sleng ham ned på sengen og sett deg på toppen. Ta litt kontroll, så skal du ikke se bort fra at han følger etter.

 

Og angående tidligere sexliv, så skal jeg ikke si at han skryter på seg noe som ikke har skjedd, for det virker ikke sannsynlig. Men når man skryter av sexlivet sitt, så skryter man ikke av de månedene det går mellom spennende forsøk, der man ligger i misjonæren. Du har neppe hørt alt om sexlivet mellom ham og eksene, det er helt sikkert kjedelige deler og perioder der også.

 

Uansett forstår jeg ikke at dette skal være noe katastrofalt problem, slik det er lagt frem. Ordsammensetningen "sexliv" er for meg helt tåpelig og uten mål og mening. Edit: Hva er egentlig et "sexliv"? Er det et liv utenom det vanlige livet? Trer du inn i en annen dimensjon når du skal ha sex, hvor alt handler om sex? For et sexliv uten sex, det kan jo ikke være noe serlig da isåfall. Og hva betyr sex.. Det er kjønnslig omgang som det så fint står i ordboken.

I denne sammenhengen vil jeg definere sexliv som den delen av samlivet (den delen av livet du deler med en parner) som består av, eller som her, burde bestå av sex. En lettere måte å si "den delen av livet som består av sex", egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

han mener at jeg ikke tar noe initiativ f.eks på andre plasser osv, men det har jeg gjort, men forsiktig, og når han ikke plukker opp det en gang, så er det vel lite interesse.

 

Vel, siden dette med å gjøre det på andre plasser tydeligvis er noe fyren liker (ref. tidligere erfaringer), så er det vel mer sannsynlig at det er du som ikke klarer å formidle hva du vil, enn at fyren ikke er interessert!

 

Du sier du forsøker, men forsiktig. Hvorfor forsiktig? Er han lagd av porselen?!

 

Gutter/menn er ikke tankelesere, og ei heller særlig flinke til å plukke opp hint. Du må nok gå litt hardere til verks her...

 

At du er lei av kun misjonæren virker også litt uforståelig. Gjør noe med det da! Si at du vil noe annet (ja, mens dere holder på!). Hvis du bare "ligger der" omtrent, og ellers ikke tar initiativ til noe som helst (sett fra hans øyne), så er det jo ikke så rart at fyren tror du er fornøyd med en gang i uka i misjonæren i senga.

 

K-O-M-M-U-N-I-K-A-S-J-O-N-!-.

 

(Og nei, å gi han et forsiktig "frekt blikk" mens dere går en tur i parken, for så å konkludere med at han ikke er interessert hvis han ikke drar deg inn i buskaset MED EN GANG er inngår ikke i dette).

Lenke til kommentar

Jeg kom akkurat ut ifra et 3 år langt forhold, hvor sexlivet var bra, vi gjorde det ofte og variert, noe jeg liker! Følte at eksen var tiltrukket av meg og ville ha sex med meg også, og det er der det mangler i mitt nåværende forhold føler jeg.

 

Vel... Mulig at minner svinner litt etter en stund, men her er nå hva du skrev den gang da:

 

Jeg og kjæresten har vært sammen i 1,5 år. Vi lever akkurat nå i et avstandsforhold, og møtes somregel to helger i mnd. Sexlivet har alltid vært bra, men begge må vel innrømme at det har blitt mer og mer det samme hver gang. Og det er langt ifra spennende. Nye ting er alltid et samtaleemne, og begge er villige til å prøve noe nytt. Men vi finner liksom ikke ut noe som kan sprite litt opp, som ikke er for "vilt" om dere skjønner..

Noen som har kommet seg ut av samme knipe? Noen som har noen tips?

Jeg liker uforutsigbarhet, mn det blir sjeldent gjennomført. Det samme ritualet hver gang.. Hvordan få mulighet til litt mer uforutsigbarhet?

 

( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1115030 )

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi jenter har det med å hinte veldig subtilt - ofte for subtilt - i forhold til gutter. Har pratet litt med eksen min om akkurat dette, og det har vist seg i etterkant at jeg var alt for lite direkte - og som et resultat av dette endte det opp med at jeg følte meg avvist og at han trodde jeg ikke var interessert i sex i det hele tatt. Det er såvidt jeg har skjønt ganske vanlig at gutter ikke oppfatter småhint, så det er kanskje noe å øve seg på. Man trenger ikke kle seg naken eller si "pule?" (selv om det fungerer!), men kanskje å gjøre noe annet enn å sende hintende blikk.

 

Ellers sier jeg meg enig med Nie i at du antakeligvis bare har fått høre om de kuleste opplevelsene, og ikke de kjedelige periodene som nesten er uunngåelige i et forhold.

 

Det lureste du kan gjøre er å ta deg en ordentlig prat med ham og høre hvordan ståa er.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...