Gå til innhold

World of warcraft lagg spike ..


Anbefalte innlegg

Heiijj :) Jeg spiller world of warcraft, mesten hver dag får jeg lagg spike..

har hatt denne laggen siden jeg reformanterte dataen min :p

har aldri hatt problemmer med lagg før. Har prøvd å kjørt allt grafikken til det minste.

Håper noen kan kommentere va som er gallt ..

 

MvH Want2b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt det liknende problemet på en kundes maskin tidligere, og i denne saken viste det seg å være harddisken i maksinen som var dårlig.

 

Dette var en Hybrid disk, med delt vanligdisk og ssd.

 

Det du kan prøve er evt. og oppgradere firmware på disken.

 

Hvis ikke dette fungerer, er disken defekt.

Lenke til kommentar

kan være mange årsaker til lag spikes.

Noen av tiltakene du kan prøve er å kjøre wow i window mode og samtid se på task managern din om det er noe som skiller seg stygt ut i form av ressurs bruk (cpu/ram). Du kan også prøve å bruke en eldre skjermkort driver. Ser for meg at du muligens innstallerte den nyeste etter at du reformaterte. Kan også sjekke om du har høy latency/packet loss. Kan være at noen andre på nettverket struper linja de. Skjedde dette like etter en nylig oppdatering av wow? isåfall kan det være relatert til den og da kan du sjekke forums om andre har lignende problem.

 

dette er vel de vanligste årsakene til lag spikes i min erfaring. problemer med ISP og hardware har jeg aldri opplevd å forårsake laggspikes. Oftest er det snakk om drivere eller en annen gnom på linja.

Lenke til kommentar

Heiijj :) Jeg spiller world of warcraft, mesten hver dag får jeg lagg spike..

har hatt denne laggen siden jeg reformanterte dataen min :p

har aldri hatt problemmer med lagg før. Har prøvd å kjørt allt grafikken til det minste.

Håper noen kan kommentere va som er gallt ..

 

MvH Want2b

 

Når reformatterte du harddisken din?

 

Har merket at det har vært mye "lag" etter oppdateringene i det siste - spesielt pga addons som etterhvert begynner å gå veldig ut på dato. Hvis du bruker addons prøv å slå dem av og test om det blir bedre. Enda bedre: oppdater dem. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg slo ut enkelte addon som ikke er oppdaterte etter at WoW la til det nyeste patchen.

Fortsatt har jeg litt problemer, spesielt når jeg fighter med Nefarion og cho'gal.

 

Det fryser i ca. 1-5 sekunder for så fungerer igjen.(Hakkete)

Enkelte ganger blir jeg disconnect, og må sjappe meg for å logge på igjen.

Begynner og bli veldig irriterende.

 

Hvordan skal jeg løse dette problemer?

Enten er det internett linja som er årsaken til dette eller er det skjermkortet mitt som messer det opp? (eventuelt harddisk?)

 

Jeg bruker fortsatt det samme skjermkort-driver som funka veldig bra FØR den siste patchen kom ut.

Det er etter patchen jeg har nå fått problemer.

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...