Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Reparasjon av lakkskade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Syns jeg ser noen rustbobler?

 

Forøvrig så kan du prøve med dekkstift av de verste skrapene og så polere etterpå, nei, noe blendende vakkert resultat blir det ikke uten lakkering.

Lenke til kommentar

Det svarte der er vel bare noe som ligger på overflaten? (rester etter det som har vært borti der). Dette er vel bakluka som er av metall?

 

Isåfall ser det ikke ut til at noen av ripene i vertfall går igjennom lakken, så det kan poleres vekk. De boblene som er synlig der er det verre med, ser ut som et hakk for meg som går ned til metallet med bobler rundt? Isåfall må det nok forventes at lakken her må fjernes helt, og flekkes i, noe som kan bli vanskelig å få til på et så stort område.

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Det svarte der er vel bare noe som ligger på overflaten? (rester etter det som har vært borti der). Dette er vel bakluka som er av metall?

 

Isåfall ser det ikke ut til at noen av ripene i vertfall går igjennom lakken, så det kan poleres vekk. De boblene som er synlig der er det verre med, ser ut som et hakk for meg som går ned til metallet med bobler rundt? Isåfall må det nok forventes at lakken her må fjernes helt, og flekkes i, noe som kan bli vanskelig å få til på et så stort område.

 

Dette er bakluka ja. Det kan nok stemme at den boblen har oppstått av et lite hakk som har gått gjennom lakken. Når du sier at det blir vanskelig å få til, mener du da vanskelig å få det pent, eller å få det til i det hele tatt? Har lest om en del firma som kan gjøre slike lakkreparasjoner til en ganske god pris (f.eks. Bilkosmetikk). Tror dere det er noe å satse på, eller er det mulig å få til et helt OK resultat på egen hånd?

Lenke til kommentar

Jeg ville hørt med bilkosmetikk evt. andre firmaer som ligger i nærheten av der du holder til, da er du garantert et ganske proft resultat.

 

Har puslet ganske mye med egne biler gjennom tidene og det skal mye til for å få et fullverdig resultat, men nå har jeg ingen anelse om hvordan bil du har og alderen på den, så det kan hende det er kostnadsmessig fornuftig å gjøre det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...