Gå til innhold

Oppdater din Galaxy S nå


Anbefalte innlegg

Jeg har i dag JS8 / JQ1 / JS1 (NEE) i dag, og dette er versjon 2.2.1. Ingen nye oppdateringer via KIES eller oppdateringsfunksjonen til selve telefonen.. Noen andre som har merket betydelig fall i batteritiden etter at 2.2.1 kom? Min telefon holder knapt nok et døgn før den er tom strøm nå.. og slik var den ikke under versjon 2.2. :hrm:

 

Jeg har fått drastisk dårligere batteri, min holder ikke en hel dag lenger og er avhengig av å lade oftere enn hver natt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørte med kundeservice via chat. Her er tilbake meld jeg fikk:

 

 

Har Gingerbread (2.3.3) kommet til i9000?

MagnusP:

Som vi kan se skall uppdateringen finnas tillgänglig för de telefoner med öppen mjukvaruversion.

MagnusP:

Det är tänkt att de telefoner med operatörspecifik mjukvara skall kunna uppdateras nästa vecka.

Lenke til kommentar

Da har jeg oppdatert telefonen min og det gikk ganske så smertefritt. Hele seansen, med backup og oppdatering tok ca. 10 minutter.

 

Etter restart er den en velkomstskjerm som møter meg med litt info om språk og slikt. Språket på telefonen er satt tilbake til engelsk, så det må ordnes. Ellers er det noen ikoner på "Hjem" skjermen som er borte, men de legges lett tilbake så intet stress.

 

Det virker som om ytelsen har blitt bedre. Tidligere var Facebook for Android skikkelig tregt, men etter oppdateringen gikk det smooth. So far, so good på alle områder! Nå er jeg bare spent på om batteritiden har blitt bedre. Skal gå med wi-fi og bluetooth på hele dagen, så få vi se.

Lenke til kommentar

Jeg har i dag JS8 / JQ1 / JS1 (NEE) i dag, og dette er versjon 2.2.1. Ingen nye oppdateringer via KIES eller oppdateringsfunksjonen til selve telefonen.. Noen andre som har merket betydelig fall i batteritiden etter at 2.2.1 kom? Min telefon holder knapt nok et døgn før den er tom strøm nå.. og slik var den ikke under versjon 2.2. :hrm:

Har du programmer som bruker bakgrunnsdata (Facebook, YR, Youtube), for det slukte batteriet mitt, anbefaler deg å fjerne dem for du får lengre batteri levetid.

Lenke til kommentar

Jeg har i dag JS8 / JQ1 / JS1 (NEE) i dag, og dette er versjon 2.2.1. Ingen nye oppdateringer via KIES eller oppdateringsfunksjonen til selve telefonen.. Noen andre som har merket betydelig fall i batteritiden etter at 2.2.1 kom? Min telefon holder knapt nok et døgn før den er tom strøm nå.. og slik var den ikke under versjon 2.2. :hrm:

Har du programmer som bruker bakgrunnsdata (Facebook, YR, Youtube), for det slukte batteriet mitt, anbefaler deg å fjerne dem for du får lengre batteri levetid.

 

Nå var jo problemet at det var en stor endring fra 2.2 til 2.2.1, dette tyder jo på at noe som er endre i OS. Det du legger fram er en fix for å få bedre batterilevetid, men det løser ikke problemet. Jeg ønsker ihvertfall å bruke en del bakgrunnstjenester, og ikke slutte å bruke de fordi samsung ikke er helt på høyden i firmwareutvikling :)

Lenke til kommentar

Jeg har i dag JS8 / JQ1 / JS1 (NEE) i dag, og dette er versjon 2.2.1. Ingen nye oppdateringer via KIES eller oppdateringsfunksjonen til selve telefonen.. Noen andre som har merket betydelig fall i batteritiden etter at 2.2.1 kom? Min telefon holder knapt nok et døgn før den er tom strøm nå.. og slik var den ikke under versjon 2.2. :hrm:

Sliter med akkurat det samme på min I9000. Uten apps kjørende i bakgrunnen kan batteriet tappes ila. 18-24 timer - og da trenger jeg ikke engang bruke den. Fant etter hvert ut at synderen hos meg var WiFi. Til tross for at telefonen selv ikke lister WiFi så høyt på batteribruken (~30% etter 5-6 timer om jeg har hatt et par telefonsamtaler og brukt skjermen aktivt i 15-20 minutter), mistenker jeg det reelle nivået er mye høyere. Hvis jeg kryper til køys med ~80% batteri igjen, og lar WiFi stå på over natta, våkner jeg 7 timer senere til varselsmelding om at mobilen må kobles til lader. Skrur jeg derimot av WiFi ligger den på 70-72% etter samme tidsperiode.

 

Kan forsåvidt legge til at det eneste programmet som aktivt drar nytte av WiFi er gmail-synch. Bruker heller ikke 3G, blåtann eller GPS.

Lenke til kommentar

Jeg har i dag JS8 / JQ1 / JS1 (NEE) i dag, og dette er versjon 2.2.1. Ingen nye oppdateringer via KIES eller oppdateringsfunksjonen til selve telefonen.. Noen andre som har merket betydelig fall i batteritiden etter at 2.2.1 kom? Min telefon holder knapt nok et døgn før den er tom strøm nå.. og slik var den ikke under versjon 2.2. :hrm:

Sliter med akkurat det samme på min I9000. Uten apps kjørende i bakgrunnen kan batteriet tappes ila. 18-24 timer - og da trenger jeg ikke engang bruke den. Fant etter hvert ut at synderen hos meg var WiFi. Til tross for at telefonen selv ikke lister WiFi så høyt på batteribruken (~30% etter 5-6 timer om jeg har hatt et par telefonsamtaler og brukt skjermen aktivt i 15-20 minutter), mistenker jeg det reelle nivået er mye høyere. Hvis jeg kryper til køys med ~80% batteri igjen, og lar WiFi stå på over natta, våkner jeg 7 timer senere til varselsmelding om at mobilen må kobles til lader. Skrur jeg derimot av WiFi ligger den på 70-72% etter samme tidsperiode.

 

Kan forsåvidt legge til at det eneste programmet som aktivt drar nytte av WiFi er gmail-synch. Bruker heller ikke 3G, blåtann eller GPS.

 

Ser ut som jeg fant ut av problematikken med batteri. Hos meg så hade begge exchangekontoene blitt satt til push på oppdateringsfrekvens, selv om jeg er ganske sikker på at jeg valgte noe annet i oppsettet. Uansett så har jeg fått veldig mye bedre levetid på batteriet etter at jeg endret dette til sjeldnere sjekk på dagen, og nesten aldri om kveld/natt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
..Hos meg så hade begge exchangekontoene blitt satt til push på oppdateringsfrekvens..

 

Hvordan finner jeg utav dette? :)

 

Og..

 

Skulle ikke versjon 2.3.3 komme ut nå i april? Noen som vet når den kommer ut?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...