Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Jeg vil at det skal funke, men hjertet sier ikke ja"


Anbefalte innlegg

Jeg er forelska i en jente. Jævlig forelska for å være ærlig. Og det kan vel kalles for en ulykkelig forelskelse.

Jeg er 18, jenta er 16. Vi går begge på samme skole. Jeg begynte å snakke med henne for to-tre uker siden, og skjønte kjapt at det var god kjemi. Nå har jeg hatt henne hjemme hos meg et par ganger, og de to siste gangene jeg har møtt henne har det endt med kosing og klining. Problemet er at begge disse to gangene har hun blitt helt stille etter hun har dratt, og har nesten ikke villet snakke med meg. Første gangen fikk jeg beskjeden om at hun var så usikker fordi

  1. jeg er russ i år, og hun er redd for at jeg bare utnytter henne siden hun er en førstiss
  2. jeg er en kompis av storebroren hennes
  3. jeg skal flytte til en annen del av landet neste år grunnet utdanning/militære
  4. hun ikke har kjent meg så lenge

Til slutt kom vi sammen fram til at disse tingene ikke var noe problem (det første punktet stemmer ikke; broren mener det går helt fint bare jeg er snill mot henne; det er en liten mulighet for at jeg bor i hjembyen en stund til, dessuten er det jo mulig å ha et langdistanseforhold). Etter den forrige daten, som endte temmelig romantisk, er det dog på'n igjen. Etter en liten samtale kommer det fram at hun ikke tror hun føler noe spesielt for meg. Hun har lyst til at det skal funke, men føler ikke at det kommer til å gå. Hun føler rett og slett at det ikke blir riktig.

 

Alt dette gjør meg så utrolig frustrert. Begge to har tydeligvis lyst til at det skal funke, men hun har visst bestemt seg for at det er et eller annet som ikke funker. Jeg har ikke lyst til å gi opp, jeg vet det er kjemi der; hun er ikke typen som kliner med randoms fordi hu synes de er pene eller fordi hun er ute etter et ligg. Hva skal jeg gjøre? Setter pris på alle svar, selv om posten er litt lang.

 

Postet av anonym: bfee6e2966c4e88f8dea34a58b2baa93

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakka nettopp med henne om det. Hun mener at hun er usikker, og trenger tid på å tenke seg om. Dette betyr vel i praksis at hun ikke er interessert i det hele tatt?

Hun sa at hun ikke var bestemt på at hun ikke ville, men hun var heller ikke sikker på om hun ville. Hun hadde også hørt en del ting fra venninna si som jeg kjenner litt at jeg har til vane for å gå for fort frem, og dette talte visst i mot meg. Hva annet skulle jeg ellers gjort? Hun har jo godtatt alle signalene og vært med på "leken" HELE tiden.

 

Jeg skal møte henne i morgen for å snakke om det, siden jeg skal være borte hele påskeferien, så jeg synes iallefall det hadde vært greit å få avklart noe. Hvis ikke blir det et helvete å sitte på andre enden av landet med halvveis hjertesorg og halvveis forelskelse.

 

Postet av anonym: 68665a6545f6ebf8dd43ac2083f9d91a

Lenke til kommentar

Det eneste som er er vel egentlig å vente og se hva tiden bringer. Funker det ikke, kommer det alltids andre jenter. Det gjør det alltid.

Funker det, vet du at da har du noe å satse på.

Lykke til ;)

Vel, nå har vi vel kommet fram til en "pause". Jeg hadde egentlig tenkt å komme meg videre uten henne (uansett hvor forferdelig vanskelig det er), siden jeg er temmelig sikker på at et "venneforhold" ikke vil funke med oss to (vi møttes tidligere en kveld for å "prate", så hun kunne si hva som var galt, og det endte med roting), og bare ende med ett eller to knuste hjerter. Men hun klarte å overtale meg, så nå er meningen at vi skal snakke sammen som om ingenting er skjedd. Vanskelig, spør du meg, spesielt når jeg fremdeles har følelser for henne. :( Takk uansett!

 

Postet av anonym: 68665a6545f6ebf8dd43ac2083f9d91a

Lenke til kommentar

Det eneste som er er vel egentlig å vente og se hva tiden bringer. Funker det ikke, kommer det alltids andre jenter. Det gjør det alltid.

Funker det, vet du at da har du noe å satse på.

Lykke til ;)

Vel, nå har vi vel kommet fram til en "pause". Jeg hadde egentlig tenkt å komme meg videre uten henne (uansett hvor forferdelig vanskelig det er), siden jeg er temmelig sikker på at et "venneforhold" ikke vil funke med oss to (vi møttes tidligere en kveld for å "prate", så hun kunne si hva som var galt, og det endte med roting), og bare ende med ett eller to knuste hjerter. Men hun klarte å overtale meg, så nå er meningen at vi skal snakke sammen som om ingenting er skjedd. Vanskelig, spør du meg, spesielt når jeg fremdeles har følelser for henne. :( Takk uansett!

 

Postet av anonym: 68665a6545f6ebf8dd43ac2083f9d91a

Da syns jeg du bare bør gå videre, hvis hun ikke er sikker på hva hun vil, men bare ender det hele med "pause", og late som ingenting har skjedd løser hvertfall ingenting.

Lenke til kommentar

Da syns jeg du bare bør gå videre, hvis hun ikke er sikker på hva hun vil, men bare ender det hele med "pause", og late som ingenting har skjedd løser hvertfall ingenting.

Vel, hun kalte det vel ikke pause; hun sa bare at hun ikke følte noe nå, men ga uttrykk for at hva som helst kunne skje i fremtiden. Men det virker jo da som om alle muligheter er borte.

 

Postet av anonym: 68665a6545f6ebf8dd43ac2083f9d91a

Lenke til kommentar

Vel, hun kalte det vel ikke pause; hun sa bare at hun ikke følte noe nå, men ga uttrykk for at hva som helst kunne skje i fremtiden. Men det virker jo da som om alle muligheter er borte.

 

Postet av anonym: 68665a6545f6ebf8dd43ac2083f9d91a

Da får du vente å se, ha mulighetene åpne. Se etter jenter. Kanskje det kommer ei du liker bedre enn henne. Eller kanskje ho bestemmer seg for "nei, han var den jeg ville ha akkuratt nå, tror jeg bør satse på han".

Ingen veit egentlig hva ho tenker på. La tiden vise ;-)

Lenke til kommentar

Da syns jeg du bare bør gå videre, hvis hun ikke er sikker på hva hun vil, men bare ender det hele med "pause", og late som ingenting har skjedd løser hvertfall ingenting.

Vel, hun kalte det vel ikke pause; hun sa bare at hun ikke følte noe nå, men ga uttrykk for at hva som helst kunne skje i fremtiden. Men det virker jo da som om alle muligheter er borte.

 

Postet av anonym: 68665a6545f6ebf8dd43ac2083f9d91a

Som mange andre har jeg vært i en lignende situasjon selv. "Jeg føler ikke noe nå, men kanskje en gang i fremtiden" er hennes måte å sette deg i bånd på. Nå dingler du etter og håper at noe kan skje, og hun har all makt og har deg som en back up når hun føler for det.

 

Det kommer ikke til å ende med et seriøst forhold. Kutt henne ut.

 

Postet av anonym: f84e26a78314aa14c42d94570a1537ce

Lenke til kommentar

Enig med anonym rett over her.

 

Hun får i pose og sekk, tenke så lenge hun vil samtidig som hun vet hun har deg der hun vil. Du går "på vent".

 

Si du ikke gidder å vente, nyt russetida og vips så dukker hun nok opp når hun skjønner at hun kan miste deg, eller hun er virkelig ikke interessert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...