Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen som liker motorsykler?


Anbefalte innlegg

Vil absolutt ikke anbefale deg og bestille hjelm over internettet, fordi hjelmer har forskjellige fasonger og diverse, så en hjelm som kanskje passer perfekt til mitt hue, passer ikke nødvendigvis så bra til ditt :p Og forskjellige merker har forskjellige størrelser, og plutselig sitter du med en hjelm fra USA som du fikk 200 kroner billigere som ikke passer/eller er vondt å bruke, og da må du sende tilbake osv.

 

Dette er MIN mening. Hjelm er viktig, så håper ingen starter å kverulere dette.

 

I do. Det du gjør, er jo å finne samme hjelmen her i Norge. Eller samme serien. Jeg prøvde en random crosshjelm, størrelse L. Fant en jeg syntes så bra ut på eBay, sørget for at den var godkjent og ekte FOX, og fikk den på døra en uke etter.

 

1000kr billigere.

 

Har aldri tenkt på det, men den støtter jeg 100 % :)

 

Men ihvertfall å kjøpe en hjelm som du ikke har sett/prøvd i irl så er dette fortsatt ikke lurt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Betalte for dobbeltime, men bare etter 15-20 minutters krypkjøring så klarte jeg å miste balanse og veltet sykkelen. Klutsj-spaken løsnet av og da fikk jeg ikke kjørt no mer. Naturlig nok ble jeg svært skuffet over meg selv. Hadde dette skjedd i høyere fart så kunne jeg ha skadet meg selv alvorlig, og det gjør meg faktisk litt usikker på om det er verdt å satse på mc-lappen

 

Det hadde sannsynlegvis ikkje skjedd i større fart, da sykkelen held seg sjølv i balanse. Mens i krypkøyring så må du halde sykkelen i balanse. Så ikkje bekymre deg for det.

Eg held på med å ta A lappen sjølv og håper å bli ferdig med den snart :)

Og du kjem til å like mestringsfølelsen du får når du klarer øvelsane. Og tenker tilbake på første timane på sykkel og lurer på korleis i all verda du ikkje klarte det ;)

 

Og når det kjem til utstyr så er mitt tips å gå til ein butikk som selger mc-ustyr og sei at du skal kjøpe fullt utstyr og om dei kan gi ein god pris på det.

Det gjorde eg og fekk mellom 10-20% rabatt på forskjelligt utstyr. Tilsaman sparte eg rundt 3000 kr. Då var det med skinndress(2-delt), hjelm, hansker, sko og ryggskinne.

 

Ellers så lykke til vidare med lappen :D og håper at du snart blir å finne på to hjul :p

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg Shoei! Bra hjelmer, bra pris, stor produsent! Mye ekstraustyr om du vil ha det og :)

 

Men siden du bor i Oslo, anbefaler jeg deg å kjøre til Hof MC senter! Handlet alt mitt utstyr derfra, og til ca halv pris av hva de tar i andre butikker! Jeg fikk Shoei XR-1000, todelt skinndress, hansker, banesko OG Halvarssons ryggskinne (best i test) til 10.000.

 

Si ifra om du lurer på noe mer angående utstyr! ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har du en liten update til oss som er nysgjerrig på hvordan det går med timene, kjøp av sykkel osv? :)

 

Jepp, og updaten er den at jeg har bestemt meg for å droppe MC-lappen. Var litt tungt å ta avgjørelse siden jeg i utgangspunktet hadde veldig lyst til å ta den. Avgjørlsen min kom ikke på grunnlag av den første kjøretimen min som gikk dårlig, men derimot av å vurdere den høye skade- og dødsrisikoen opp mot en impulsiv hobby. Og for MIN del så syns jeg ikke det er verdt å ta den risikoen av å bli lammet/skadet/dø på motorsykkel kontra en hobby som jeg plutselig fikk lyst til å prøve ut. Thats it : )

 

Nå snakker jeg altså kun for meg selv og min situasjon. Så de av dere som kjører MC/har planer om å ta MC-lappen, dere får kose dere på tohjulingene deres. Vil takke alle som svarte her på emnet mitt, spesielt deg "heh115". Jeg har uansett lært en god del og fått et større innblikk i MC-verdenen enn det jeg hadde tidligere. Hvem vet, kanskje jeg endrer mening senere i livet..

Endret av d-e-x-t-e-r
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tidenes morsomste forum-tråd? eehjaaaaaa!

 

Hvis du synetes dette var så hysterisk morsomt så må jeg si at humoren din suger kølle! Lær deg å respekter at folk tar andre valg enn deg. Men det skjønner jeg at det er vanskelig for deg å gjøre mtp. alderen din der du sikkert går rundt med kviser på trynet, hehe

Lenke til kommentar

Tidenes morsomste forum-tråd? eehjaaaaaa!

 

Hvis du synetes dette var så hysterisk morsomt så må jeg si at humoren din suger kølle! Lær deg å respekter at folk tar andre valg enn deg. Men det skjønner jeg at det er vanskelig for deg å gjøre mtp. alderen din der du sikkert går rundt med kviser på trynet, hehe

 

 

Jeg er stor fan av MC selv, så lurer på hvilke valg du tenker på. og visste ikke at det var du som kåra om andres humor suger kølle eller ikke, selv om du tydeligvis klarer å dømme det ut ifra en forum-tråd. Hva var poenget med kviser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...