Gå til innhold

SNEMEIS REVRES- Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Njæ, ikke veldig mye. Den er fra Corsair H50 og er kanskje bedre beregnet for å ha ved en radiator? Nye vifter er bestilt, så den skal uansett byttes ut.

 

Jeg har ikke mange andre 120mm vifter å sammenligne med, men Scythe Gentle Typhoon 1850RPM flytter mye mer luft ;)

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Jeg digger gjenbruksprosjekter! Skal følge med. :D

 

Tror forresten det kunne vært awesome med rød innside og hvit utside.

 

God idé! Jeg hadde egentlig tenkt en rød og svart kombinasjon her også, men jeg har boks hvit lakk stående, så det kan jo være en mulighet.

 

Jeg har også tenkt litt på å lakke noe mønster e..l. på utsiden.

Lenke til kommentar

Kan jo ha hvitt og rødt med sorte detaljer da. :)

 

Hvordan skal du forresten gjør det med harddiskene? I og med at det er en server regner jeg med at du skal ha litt harddiskplass? Og da er jo en fordel med et sted å ha dem også. :p

Og er det integrert GPU på hovedkortet også? I såfall kan du jo bytte ut skjermkortet med SATA/RAID -kontroller.

Lenke til kommentar

Ja, jeg jeg må bare finne en passende måte å dekorere kabinettet med noen detaljer, så får vi se hvilke farger som passer best hvor.

 

Det er en server, men foreløpig brukes den nesten bare for å lagre noen filmer som jeg spiller av med PS3'n. Om kabinettet blir fint og jeg ser noe poeng i å oppgradere hardwaren kan det jo hende det blir noen nye disker, men akkurat nå prøver jeg å få gjort så mye som mulig uten å tømme lommeboka. Litt mer enn 80GB lagringskapasitet ville vært å foretrekke :p

 

Ja, det er integrert GPU på hovedkortet, men når jeg installerer ting på serveren bruker jeg for det meste remote desktop, dermed trenger jeg nok ikke grafikkortet uansett.

 

Det er ikke plass til mange hardisker i kabinetter selv om jeg modifiserer aldri så mye, dermed tror jeg jeg klarer meg uten kontrollerkort. Jeg har 4 SATA-porter på hovedkortet. En brukes til CD-/DVD-brenner, men den bruker jeg nesten aldri. Dessverre støtter nok ikke hovedkortet RAID, dermed måtte jeg nok hatt en kontroller om det skulle bli aktuelt. Men dette ligger litt fram i tid.

 

For å montere harddiskene er jeg ikke sikker på hva jeg skal gjøre. En stund tenkte jeg litt på å lage en litt harry mod med krykkeholdere til å holde harddiskene på plass. De har jo i tillegg gummi som fungerer som vibrasjonsdemping.

 

Planene er, som du sikkert skjønner, ikke ferdige enda, så jeg er åpen for alle forslag :)

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Ja, det er mulig jeg skaffer en ny disk eller to, men det skjer nok ikke med en gang. Først må jeg skaffe alt jeg skal til INVERTED, så får dette bli som det blir.

 

Krykkeholderne vil nok trykke litt, ja, men det går sikkert an å bøye de ut litt ekstra før de monteres. Alternativet er jo å kjøpe et billig harddisk-rack for å gjøre prosessen enkel. Jeg kan jo teste med krykkeholdere først, og se hvordan det går.

Endret av Meh.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva tror dere om å lakke kabinettet hvitt og ha Three Days Graces "logo" på frontpanelet?

4208133875_926e1f5459.jpg

 

 

Tror kanskje det kunne blitt litt stilig hmm.gif

 

Jeg kunne også eventuelt ha hatt albumbildet på sidepanelet, men tror kanskje det blir litt vanskelig ermm.gif

Three-Days-Grace-Life-Starts-Now-300x300.jpg

 

Lenke til kommentar

Jeg er litt skeptisk selv, men har ikke så lyst til å ha et ensfarget kabinett uten noe spesielt ved utseende. Om dere har noen andre mønster, tegn eller logoer som jeg kan bygge designet rundt er det bare å si i fra!

 

Når jeg ser på bildet jeg lagde synes jeg kanskje lysdiodene er litt forstyrrende og i veien.

 

Et alternativ til å bare lakke på en logo ville jo vært å kutte hull i frontpanelet i de områdene logoen dekker, og montere en plexi-plate med lysdioder i på innsiden.

 

Jeg tror ikke jeg begynner med lakking før til sommerferien, så jeg har jo litt tid igjen før jeg må bestemme meg.

Endret av Meh.
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...