Gå til innhold

Hjelp med valg av spill.


Anbefalte innlegg

Kjapt spørsmål angående kjøp av spill:

 

Siden man nå går inn i den stressende perioden med pugging til eksamen og andre viktige prøver. Så føler jeg at det er viktig å kunne avreagere med noe helt annet i hverdagen, så jeg skal bestille meg et nytt xbox spill. Hittil så står valget mellom Enslaved og Castlevania, men jeg er usikker på hva jeg skal gå for. Det jeg ønsker er 10+ timer med SP som involverer utforskning og generell spilleglede og ikke minst en god historie. Som kan underholde meg en periode til The Witcher 2 kommer ut, og eksemene er overstått. Hvorvitt det eksisterer noe flerspiller er helt relevant for min del, siden jeg har nok av flerspillerspill.

 

Så ja, hva ville dere ha valgt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjapt spørsmål angående kjøp av spill:

 

Siden man nå går inn i den stressende perioden med pugging til eksamen og andre viktige prøver. Så føler jeg at det er viktig å kunne avreagere med noe helt annet i hverdagen, så jeg skal bestille meg et nytt xbox spill. Hittil så står valget mellom Enslaved og Castlevania, men jeg er usikker på hva jeg skal gå for. Det jeg ønsker er 10+ timer med SP som involverer utforskning og generell spilleglede og ikke minst en god historie. Som kan underholde meg en periode til The Witcher 2 kommer ut, og eksemene er overstått. Hvorvitt det eksisterer noe flerspiller er helt relevant for min del, siden jeg har nok av flerspillerspill.

 

Så ja, hva ville dere ha valgt?

Begge er gode valg, og er i diverse kuppkasser rundtomkring til nedsatte priser. Castlevania klokker inn på 15-20 timer singleplayer med stor replay-verdi for den som liker å finne alle skjulte hemmeligheter, mens Enslaved er nærmere 10. Ingen av spillene har særlig minneverdig historie derimot. Det mest negative med Castlevania er at det ikke er et "Castlevania"-spill hvis man forventer det.

 

Enslaved er fargerikt, Castlevania er mørkt og dystert. Enslaved er best på 360, Castlevania er best på PS3. Enslaved er cinematisk og bygd opp av set piece action-sekvenser, Castlevania er et grafikkmonster av en action-beat'em-up. Begge har klatre/platform-elementer som kan minne om Prince of Persia/Uncharted, men Enslaved minner til tider EKSTREMT mye om Uncharted 2, på samme måte som Castlevania er VELDIG likt God of War i design og gameplay.

Lenke til kommentar

Nå skulle jeg til å si at du burde vente til de er gått ned i pris så kan du kjøpe begge, men nå ser det ut til at hvertfall Enslaved er blitt veldig billig allerede, så da skulle det være det opplagte valget mens du venter på at Castlevania blir satt ned.

 

Enslaved er fargerikt, Castlevania er mørkt og dystert. Enslaved er best på 360, Castlevania er best på PS3.

 

Alltid greit å vite. Kan du si mer spesifikt hva det er som gjør Enslaved best på 360 og vice versa med Castlevania?

Endret av Spartakus
Lenke til kommentar

Nå skulle jeg til å si at du burde vente til de er gått ned i pris så kan du kjøpe begge, men nå ser det ut til at hvertfall Enslaved er blitt veldig billig allerede, så da skulle det være det opplagte valget mens du venter på at Castlevania blir satt ned.

 

Enslaved er fargerikt, Castlevania er mørkt og dystert. Enslaved er best på 360, Castlevania er best på PS3.

 

Alltid greit å vite. Kan du si mer spesifikt hva det er som gjør Enslaved best på 360 og vice versa med Castlevania?

Framerate stort sett. Castlevania har litt mer slowdown på 360 enn PS3 (litt på begge), og Enslaved plages litt av det samme på PS3.

Lenke til kommentar

Kommer til å gå for Enslaved siden at det per dags dato ser ut til å være billigst. Og ikke minst at det kanskje ikke er så lurt med et lengre spill nå med tanke på mengden skolearbeid som må til framover. Tusen takk for hjelpen folkens, alltid nyttig å få inn noen andre synspunkter på saker og ting.

Lenke til kommentar

Jeg er super-fan av Castlevania-serien. Selvsagt kun de som er i 2D! Castlevania = 2D og ingenting annet. N64-versjonen sugde og Xbox 360-versjonen er ikke spesielt bra den heller. Jeg kjøpte det på 360 fordi jeg, som sagt, er Castlevania-fan og jeg spilte vel litt over en time før jeg ble lei.

 

Gå for Enslaved, det har fått bedre reviews også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...