Gå til innhold

this operation has been cancelled due to restrictions in effect on this computer


Anbefalte innlegg

I går trakk jeg på en virus link, som innehold 25 trojan viruser osv.

så prøvde jeg å scanne med avg, men så kom det opp "this operation has been cancelled due to restrictions in effect on this computer"

 

- Så leste jeg litt rundt om på nette, også sjekket jeg om det var disable eller ikke,

men det var ikke det. Jeg står altså helt fast på om jeg må formatere eller ikke. Har "aldri" formatert pcen selv, så lurer på om det er en annen vei.

Jeg har veldig lyst å fikse problemet selv, og har tenkt å gå ikt-service neste år selv. Sykt irriterende å ikke få fikset det selv. Håper noen kommer med god hjelp her takker veldig mye.

 

M.v.h en frustrert gutt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kun i forbindelse med AVG du får den der?

 

Høres ut som noe har rotet med registeret ditt. Prøvd å kjøre en scan i sikkerhetsmodus?

Ja, det er jeg 99% sikker på, men har kjørt scan i sikkerhetsmodus. Avg fjernet all virusen, og det er vekke og den er beskyttet nå.

Men nå får jeg ikke på nette til å fungere "windows cannot connect to internet using HTTP or HTTPS or FTP.it says its probably caused by firewall setting on computer"

så er veldig sikker på at noen har rotet med registeret mitt :( isåfall noe annet jeg kan gjøre enn å formatere?

Lenke til kommentar

XP, Vista eller Win7? Og i hvilket program?

Er det kun en spesifikk nettleser som sliter, eller gjelder det alt (som feks ping)?

 

Om det er en spesifikk nettleser, så sjekk proxy-innstillingene på den og om den er blokkert i brannmuren.

Windows XP, og det er antivirusprogrammene. Men nå funker ikke nette engang. 2 problemer :/

Lenke til kommentar

Siste utvei før formatering er selvsagt å gjøre et forsøk med en rollback [start->Tilbehør->Verktøy->Systemgjenoppretting].

Men det er sjeldent jeg har sett det hjulpet mot noe som helst.

 

Sikkerhetskopi av alt som heter savegames og private data, og full formatering med nyinnstallering med OS er nok det beste på sikt.

 

 

Uansett, før man tyr til drastiske tiltak, dobbeltsjekk at nettet faktisk ikke er tilgjengelig på pc'n. Slå av brannmur og prøv å ping ut. Får du svar, så er det garantert brannmur og/eller proxy-innstillinger som er problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...