Gå til innhold

– Vi har utvilsomt de beste spillseriene (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

 

Artikkelforfatter er noe ute å kjøre i oversettelsen her. Det dreier seg om at Riccitiello hevder de har den sterkeste/tyngste porteføljen av iper (intelectual property). Han nevner ikke noe om at de har de beste spillseriene. Det dreier seg heller ikke om de beste enkeltstående spillene, men hele porteføljen som EA skilter med.

 

EA har fire store iper med spillutgivelser i år. Crysis 2, ME 3, DA 2 og The Old Republic (Star Wars er faktisk verdens største ip uavhengig av medie). I tillegg har de Dead Space 2, Bulletstorm og sportsspillene (FIFA 12 selger garantert i bøtter og spann). Det er ingen andre utgivere som kan skilte med noe lignende pr dags dato så her har han aldeles rett i at de har den sterkeste/tyngste porteføljen.

 

Og hva er egentlig forskjellen på å ha de sterkeste IP-ene(et ord som i utgangspunktet ikke lar deg oversette direkte til norsk i disse sammenhengene) og å ha de beste spillseriene, om jeg tør spørre? Med få unntak er IP-ene til EA egenutviklede spillserier, og porteføljene er da vitterlig et resultat av de enkeltstående spillene. Jeg sier ikke på noe punkt i artikkelen at det er snakk om utvalgte serier, men om man har den sterkeste porteføljen så har man også de beste spillene - med mindre Riccitiello står foran investorene sine og sier "ja, vi selger bedre men lager dårligere spill".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GTA, Gears of War, Starcraft, Diablo, Fable, Half Life, Left 4 Dead, Bioshock, Metal Gear Solid, Halo, Call of Duty, Fallout, Oblivion, Uncharted, God of War, WoW, LittleBigPlanet og Assassin's Creed er bare noen spillserier jeg kommer på i farten. Joda, Mass Effect 3 og FIFA 12 ser jeg frem til, men å påberope seg at de har de beste spillseriene er vel en sannhet med modifikasjoner?

 

At du setter Gears of war høyere enn Mass Effect er vel som å spise fluesoppen bak eike treet? er du gal mann? Selvfølgelig har du rett til din mening, men å sette en spill serie med dumme bolete menn som blaster aliens høyere enn en spill serie som verdsetter dyp karakter utvikling er out there. Samme med Call of duty foreksempel.

 

Til overnevnte som mener bioware har blitt hemmet av Ea Games, jeg er enig og uenig, nekter ikke for at Baldurs Gate og NeverWinter Nights er klasse Rpg spill, for sin tid. Men vi lever i en mer cinematisk tid hvor det er viktig å sette press på det følsomme bak en karakter via lyd og bilde, det er bioware ekstremt gode på. Om spill er dummet ned for enkelt brukeren er noe helt annet.

 

Mener ikke person angripe, bare bruker min ytringsfrihet for første gang på en stund!:p

 

Har da ikke sagt at spillene på den listen er bedre enn ME? Jeg sier jo rett ut i innlegget mitt at jeg faktisk ser frem til ME3. Poenget med innlegget mitt var bare å få frem at det finnes mange gode spillserier utenfor EA. Og jeg ville lett valgt Gears of War (for eksempel) fremfor Dead Space eller Bulletstorm (som blir gitt ut av EA).

Endret av rodrigues
Lenke til kommentar

Markedsføring består nå en gang i å fortelle alle som vil høre at produktet ditt er fortreffelig. Det er jo strengt tatt det dette er, selv om det er litt mer indirekte enn en TV-reklame. Jeg hører heller på Riccitello enn for eksempel Kotick - sistnevnte har foten konstant plantet i munnen enten det er i presse- eller intervjusammenheng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...