Gå til innhold

Star Wars: Episode 1 - 3 vs The Clone Wars


Schreiber

Anbefalte innlegg

Helt siden jeg så introen på Star Wars: Episode 4 da jeg var liten og egentlig skulle ha sovet har jeg vært interessert i Star Wars, og jeg var svært glad da Episode 1 endelig kom ut på kino. I ca en halvtime, før jeg seriøst vurderte å gå ut av kinoen og kreve pengene tilbake. Maken til dritt har jeg ikke sett på lenge. Episode 2 og 3 var ikke stort bedre. Problemet er at de gamle filmene er ekte klassikere som er like bra den dag i dag, så hvordan kan de nye ha blitt så elendig? For meg holdt Star Wars på å dø etter episode 1, og episode 2 og 3 gjorde ikke mye for å vekke det til live igjen. Som et siste desperate forsøk så jeg The Clone Wars-filmen, men den fenget ikke noe særlig.

 

Men for en stund siden tenkte jeg å gi Clone Wars-filmen en ny sjanse, og noe skjedde. Jeg er ikke helt sikker på hva, men etter en halv time, førti minutter oppdaget jeg at det faktisk var ganske bra. Greit, det var mange direkte feil i forhold til de offisielle filmene, selv om også denne filmen er laget av George Lucas. Om denne filmen foregår mellom Episode 2 og 3, hvorfor nevner ikke Anakin at han hadde en padawan i episode 3? (eller gjorde han det? Jeg har ikke sett den på lenge, og selv da brydde jeg meg ikke noe særlig.) Faktisk likte jeg den så mye at jeg prøvde å se The Clone Wars tv-serien på DVD, og jeg storkoste meg gjennom hele greia. Nå er jeg ferdig med disk 2 av 3 av sesong 2 på blue-ray, og jeg syntes det blir bare bedre og bedre. Det har helt klart en "ekte" Star Wars-følelse av flere grunner. Jediene er selvsagt legendariske, men det er ikke på langt nær så mektige eller så mange som i episode 1 - 3. Det er ikke i nærheten like "polert" som i episode 1 - 3, men virker mer som et nedslitt, støvete univers som i episode 4 - 6. Droidene er de samme som i filmene, men her er de både morsomme og lette å like, i stedet for idiotisk kanonføde som i filmene. I stedet for en grinete unge eller en grinete litt eldre fjott har vi en Anakin Skywalker jeg digger. Og selv om det er CGI og mildt sagt i en merkelig stil er den ikke bare for barn. Folk dør. Alvorlige temaer som unik identitet vs kloner blir tatt opp, og vi har hatt en og annen episode soml var itt vel inspirert av Alien. Det sier jo litt. :) Jeg kunne lovpriset serien hele natten, men går heller over til disk 3 i stedet.

 

Uansett, jeg var svært skuffet over episode 1 - 3, men jeg regner The Clone Wars som de ekte prequelsene i stedet. Så hva synes dere andre? Er det bare jeg som elsker The Clone Wars filmen og serien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...